Waarom meedoen aan de Nationale Week Zonder Vlees een goed idee is

En deze bedrijven doen ook mee.

Maandag 9 tot en met zondag 15 maart start de Nationale Week Zonder Vlees, een initiatief van foodblogger Isabel Boerdam a.k.a. De Hippe Vegetariër. In deze week wordt Nederland aangespoord om geen vlees te eten, of dat in elk geval drastisch te beperken.

Campagne

Een week geen vlees eten heeft een positieve impact op de mens, dier en milieu. Zo bespaar je in een week bijvoorbeeld zeven maanden douchewater. Wow! Daarnaast bespaar je ook nog 76 kilometer autorijden én 770 gram dierenvlees. Reden genoeg om een campagne te starten. Het doel van de campagne is om te laten zien hoe makkelijk het is om vegetarisch te eten. Ook buiten de deur! En om dat te bewijzen, hebben dit jaar een aantal nieuwe (internationale) bedrijven zich voor de actie aangemeld.

Bedrijven

Initiatiefnemer van de campagne, Isabel Boerdam, vertelt dat ze zeer tevreden is met het aantal partners: ‘Het merendeel van de partners van vorig jaar heeft zicht dit jaar opnieuw aangemeld. Dat laat zien dat deze campagne echt impact heeft gehad en opnieuw breed wordt gesteund. Daarnaast hebben we een aantal nieuwe partners, zoals Accor, Ikea en KFC. Het wordt daardoor steeds makkelijker om altijd en overal voor een vegetarische optie te kiezen. Die vegetarische opties in het dagelijkse voedselaanbod zijn essentieel.’ Naast de bovengenoemde partners, doen ook Albert Heijn, Aldi, Ekoplaza, De Bijenkorf, Domino’s en Subway mee. In totaal zijn er 63 partners, genoeg keuze dus!

Pop-up restaurant

De oude buskruitfabriek “De Krijgsman” in Muiden is speciaal voor aankomende week omgetoverd tot het Week Zonder Vlees pop-up restaurant. Topchef Peter Lute en zijn team zullen deze hele week een vegetarisch 3-gangen én 5-gangen menu serveren, zodat iedere gast kan proeven hoe lekker vegetarisch eten kan zijn. Benieuwd naar het menu of wil je een tafel reserveren? Klik dan “hier”.

Bron: Marie Claire, Happy in Shape | Beeld: Louise Burton

Laatste nieuws