Met deze tip boost jij je productiviteit

Zo word je minder snel afgeleid.
Met deze tip boost jij je productiviteit

Het is maandag en week twee voor velen die verplicht thuis moeten werken. Soms heb je het zo druk, dat de moed je prompt in de schoenen zakt en je productiviteit in één klap is verdwenen. Juist omdat je niet weet waar je moet beginnen, ga je van ellende andere dingen doen, waardoor er nooit een einde komt aan jouw to do-list

Lijstjes

Er is één tip die je uit de brand gaat helpen: blijf to do-lists opstellen. Maar in plaats van 'gewoon' alle taken die je gedaan moet hebben onder elkaar te zetten, zou jij je taken in vier categorieën moeten indelen.

Lees ook: Zo werk je 'productief' vanuit huis mét kinderen

Vier categorieën

Bovenaan jouw lijstje komt de categorie 'urgent en belangrijk'; deze dingen zou je direct moeten doen. Hieronder de categorie 'belangrijk maar niet urgent', hiervan beslis je vooral wanneer je het gaat doen. 'Niet heel belangrijk maar wel urgent' zijn dingen die je wellicht aan iemand anders kunt uitbesteden, en 'niet belangrijk én niet urgent' komt onderaan te staan.

Probeer je werkdag eens in te delen op deze manier. Hopelijk wordt je dan een stuk productiever!

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5f3243d3e6790', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });