Zo maak je van je slaapkamer een meditatieplek

Zes eenvoudige tips voor je op een rij, zodat je kamer écht zen is.
Zo maak je van je slaapkamer een meditatieplek

Met behulp van wat kaarsen, planten en een helend kristal kun je een rustige ruimte creëren die positieve energie uitstraalt. Weet je niet helemaal hoe je dit moet aanpakken? No worries! We geven zes eenvoudige tips over hoe je van een kamer in huis een meditatieruimte kunt maken. Zodat je je in alle rust kunt concentreren op je ademhaling en écht zen wordt.

1. Vind een geschikte plek

Voordat je je kamer transformeert in een meditatieplek, moet je eerst de juiste ruimte ervoor vinden. Dit kan de slaapkamer zijn, als je je daar het meest comfortabel voelt. Zoek in ieder geval naar een rustige plek in huis, een hoek in de woonkamer of de gang kan net zo goed werken. Uiteindelijk gaat het om een ruimte waar jij je comfortabel en ontspannen voelt.

Lees ook: Zo kun je ook zonder mindfulness-meditatie écht balans en rust vinden

2. Ruim rommel op

Teveel rommel in je omgeving kan voor onrust zorgen. Zorg er daarom voor dat je in een heldere, schone ruimte zit als je gaat mediteren.

3. Zorg voor wat privacy

Als je slaapkamer te klein is en je geen andere kamer hebt waar je de deur kunt sluiten, zet dan een soort scherm op. Zo weten je huisgenoten dat je niet gestoord wilt worden. Enne, vergeet ook niet om je telefoon op stil te zetten.

4. Maak het comfortabel

Zorg ervoor dat je meditatieplek écht zen is. Dit betekent fijne kussens, misschien een kleed en wat geurkaarsen. Want: comfort is key.

5. Daglicht

Mediteren gaat over het zuiveren van de geest, het letten op je ademhaling en het focussen op het heden. Waar de één graag mediteert in het donker, doet de ander dit graag in het licht. Als je fan bent van mediteren in een heldere en lichte kamer, zorg er dan voor dat je daglicht hebt. Heb je dit niet? Probeer dan met een dimmer te werken, zodat je de helderheid van het licht kunt veranderen.

6. Relax

Mediteren gaat ook over het kalmeren van de geest en het blokkeren van het lawaai. Zoek uit wat voor jou werkt. Dit kan het aanbrengen van oliën op je handen en oren zijn, maar ook muziek, geur of een kristal vasthouden kan kalmerend werken. Wat het ook is, als jij er maar rustig en zen van wordt.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5f29f38345682', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });