Wist je dat vanaf het moment dat een baby ter wereld komt, moeder en kind intuïtief op elkaar zijn afgestemd? Zo herkent een baby de geur van de moeder uit duizenden. Enne, daar speelt dit nieuwe beautymerk goed op in. Heb je nog geen Moederdag cadeau? Dan is dit misschien een leuke tip voor alle (aanstaande) mama's.
Kenkô
Verzorgingsmerk Kenkô lanceert een natuurlijke verzorgingslijn die speciaal gericht is voor moeder en baby. Leuk om te weten: de naam 'Kenkô' is afgeleid van het Japanse woord voor 'gezondheid'. De lijn is opricht door Eveline Kerkhof, die tijdens haar zwangerschap en na de geboorte van haar zoon, begon na te denken over nalatenschap en hoe belangrijk het is om duurzame keuzes te maken. De Japanse cultuur, levenswijze en relatie tot de natuur is voor haar dan ook een grote inspiratiebron.
Lees ook: Babynieuws! Tess Milne is bevallen van haar tweede kindje
Geur
De lijn bestaat uit twee geuren die nauw met elkaar verbonden zijn, om zo de bijzondere, intieme band tussen moeder en baby nog meer te versterken. Eén geur voor de moederproducten en één geur voor de babyproducten. De gebruikte geurnoten zijn geselecteerd op de gevoelswaarden, associaties én sfeer die ze oproepen. Ook is er gekeken naar het effect van geur op lichaam en geest. Denk bijvoorbeeld aan vanille, een geur die geborgenheid en huiselijkheid oproept. Maar ook sandelhout, een warme omhullende geur die vaak een belangrijke rol speelt bij spirituele tradities, vind je terug in de verzorgingslijn. Daarnaast bevatten de producten natuurlijke ingrediënten, zoals abrikozenpitolie, avocado-olie en jajoba olie.
Duurzaam
De verzorgingslijn bevat geen schadelijke of irriterende toevoegingen, en de babyproducten zijn hypoallergeen en geschikt om vanaf de geboorte te gebruiken. Daarnaast is de eerste lijn gemaakt in Nederland én verpakt in flesjes van 100% gerecycled plastic. Het overige verpakkingsmateriaal? Dat is gemaakt van landbouwafval, zo worden bladeren en stengels die overblijven van de oogst bewerkt tot grondstof voor papier en karton.
Ook steun je bij aanschaf van een product een goed doel, want een gedeelte van de opbrengst wordt gedoneerd aan Stichting MommaLuv, welke aanstaande moeders in Europa verbindt met aanstaande moeders in een ontwikkelingsland.
- Jonathan Borba, Kenko