Modeketen H&M gaat meer dan 100 winkels sluiten

Door de coronacrisis heeft de Zweedse modeketen het besluit moeten nemen.

Door de coronacrisis heeft de Zweedse modeketen H&M Group het besluit genomen om 170 fysieke winkels te sluiten over heel de wereld. Dit wordt gedaan om plaats te maken voor een nieuw concept. 

Online

Helena Helmersson, CEO van H&M Group, laat weten dat de coronacrisis een verandering in klantgedrag heeft veroorzaakt, “die de digitalisering van onze industrie zullen versnellen.”

Ze vervolgt: “Ons online klantenbestand is gegroeid en veel van onze winkelklanten zijn nu multichannelklanten geworden.” Ook laat de CEO weten dat steeds meer mannen online shoppen, schrijft Hypebeast

Digitaal platform

Het nieuwe concept waar het hier om draait heet Sellpy, naar eigen zeggen het grootste digitale platform voor tweedehandskleding in Zweden. In 2011 was de H&M Group al geïnteresseerd in het digitale platform. Nu het platform bij de Zweedse modeketen hoort, willen ze het digitale concept uitbreiden en ze beginnen in Duitsland. 

“Ieder kledingstuk dat tweedehands wordt gekocht, helpt de aarde op waardevolle grondstoffen te besparen”, vertelt Sellpy CEO Michael Arnör. “Als de grootste online shop in Zweden voor tweedehands willen we iedereen aanmoedigen om duurzamer te leven. Dus is het onze taak om het hen makkelijker te maken om kledingstukken een tweede leven te geven.”

Wanneer het platform ook naar andere Europese landen komt, is nog niet bekend.

Bron: Grazia | Beeld: BSR

Laatste nieuws