Voel jij je vaak onzeker op je werk? Dan komt daar nu verandering in. Wij hebben de beste tips voor je op een rij gezet:
1/ Stel vragen
Lees ook: 10 Dingen die je nooit moet zeggen op je werk
Dat je nog niet alles begrijpt, kan voor een onzeker gevoel zorgen. Stel daarom vooral vragen als je iets niet snapt. Zodra je ergens meer verstand van hebt, voel je je zelfverzekerder.
2/ Laat je negatieve gedachtes los
Je wordt echt niet beter in je werk door negatief over jezelf te denken. Een positieve instelling geeft je een fijnere kijk op je werkzaamheden en betekent een boost voor je zelfvertrouwen.
3/ Weet: iedereen maakt fouten
Het is belangrijk dat je accepteert dat iedereen fouten maakt, en jij dus ook. Laat het perfectionisme los en leer van de dingen die verkeerd gaan. Op deze manier durf je ook eerder iets nieuws te proberen.
4/ Vraag om feedback
Twijfel je over hoe je het doet op je werk? Vraag om feedback. Dit kan je een goed beeld geven van je eigen functioneren en inzicht bieden in wat je sterke kanten zijn. Daarnaast ontdek je waar je nog aan kunt werken om vooruit te komen.
5/ Focus op je sterke punten
Maak je niet te veel druk om je zwakke punten, maar focus op de dingen waar je goed in bent. Sta stil bij je successen en geef jezelf de kans trots te zijn. Als je al je sterke punten en successen op een rij hebt, voel jij je gegarandeerd zelfverzekerd.
6/ Fake it till you make it
Het klinkt misschien afgezaagd, maar het kan echt werken. Door je goed te kleden, vriendelijk over te komen en oogcontact te maken met iedereen, wek je de indruk dat je zelfverzekerd bent en alles onder controle hebt. En als de rest het gelooft, ga jij het vanzelf ook geloven.
Bron: The Muse | Beeld: The Other Woman