Tegenwoordig zijn er de geverifieerde influencers die miljoenen toegewijde fans op hun Instagram hebben. Ook zijn er micro influencers - degenen die tussen de 2.000 en 50.000 volgers hebben. Maar wanneer ben je nou écht Insta-famous?
Micro
Lees ook: Bewezen: dit is waarom gelukkige koppels niets op social media posten
Dacht je met 2000 volgers al Insta-famous te zijn, dan heb je het mis. Je hebt kennelijk veel meer volgers nodig als je écht wil opvallen op de Gram. Ambieer je het om een Influencer te worden? Dan kan dat kan anno nu nog best lastig zijn met alle andere die je al zijn voor gegaan.
Online 'celebrity'
Niet getreurd, gelukkig heb je geen miljoenen volgers nodig om als een online celebrity beschouwd te worden. Volgens The Advertising Standards Authority (ASA), wordt namelijk iedereen met meer dan 30.000 volgers beschouwd als een online 'beroemdheid', wat betekent dat ze zich aan strikte reclame- en regelvoorschriften moeten houden. Dit zijn social media richtlijnen speciaal voor influencers die veel advertenties plaatsen en samenwerken met sponsoren.
Dus, nu weet je hoeveel volgers je nodig hebt om jezelf Insta-famous te kunnen noemen!
Bron: Marie Claire UK | Beeld: Jason Lloyd-Evans