Het hebben van een work wife is van groot belang om te overleven op de werkvloer. Of het nu gaat om het meisje dat je hebt ontmoet bij de printers of je maatje tegenover je die altijd precies weet wanneer je toe bent aan een break. Een office buddy maakt het je veel gemakkelijker om de dag mee door te komen.
Science says
Lees ook: Dit is wat je moet doen als je te laat komt voor je sollicitatiegesprek
Blijkbaar is de wetenschap het ermee eens. In een studie aan de Universiteit van Melbourne, gaf dr. Vanessa Pouthier aan dat: "grapjes maken en klagen over je werk, collega's en workload belangrijk is voor je geestelijke gezondheid." Ook ondervond de studie dat wanneer je iemand op werk hebt waarmee je kunt lachen en klagen dit de teamspirit kan verbeteren.
Niets aan doen
"Dit betekent niet dat het bedrijf moet veranderen", zegt dr. Pouthier tegen de ABC. Ze drong aan dat managers zich geen zorgen hoeven te maken als ze personeel met andere collega's zien klagen over werk. "Ze moeten gewoon even hun ei kwijt en bouwen zo ook een band op. Er valt een last van hun schouders, waardoor ze ook samen van hun negatieve energie afkomen. Als dat niet kan, dan voelt de dag erg lang aan."
Gelukkiger
En het gaat niet alleen om het loslaten van je negatieve energie. Dr. Pouthier ontdekte ook dat degenen die meer lachen op werk, over het algemeen gelukkiger zijn en buiten werk ook een beter leven hebben. "Je relatie met je partner, je psychologische welzijn, slapeloosheid en geestelijk welzijn kunnen worden beïnvloed. Onderschat dus niet je werkflow dat indirect ook een effect op je persoonlijke leven kan hebben", aldus dr. Vanessa Pouthier.
Dus, waar wacht je nog op? Tijd voor je een klaagmomentje tijdens de koffiepauze met je office buddy.
Bron: Marie Claire AU | Beeld: Jason Lloyd-Evans