doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

Yes: deze bekende winkelketen wordt nu ook transparanter

Check it out!
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6173d06c07994 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6173d06c07994 img{#fig-6173d06c07994 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6173d06c07994 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6173d06c07994 img{#fig-6173d06c07994 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6173d06c07994 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6173d06c07994 img{#fig-6173d06c07994 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6173d06c07994 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6173d06c07994 img{#fig-6173d06c07994 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Yes: deze bekende winkelketen wordt nu ook transparanter

In een poging om transparanter te zijn, voegt H&M informatie toe over waar hun producten worden gemaakt. De Zweedse retailer kondigde een nieuwe online functie aan, waarmee klanten beter geïnformeerd kunnen worden waar hun aankopen nou precies vandaan komen.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Transparant

Lees ook:  Zien: deze sustainable kledingmerken wil jij in je kast hebben hangen

H&M introduceert een zogenaamde 'transparantielaag' in de productbeschrijvingen toe op haar website. Het biedt aanvullende informatie over waar de goederen, van kleding tot home producten, zijn gemaakt. "Land van productie, leveranciersnamen, fabrieksnamen én adressen, worden allemaal vernoemd. Ook het aantal werknemers in de fabrieken staat vermeld", aldus het persbericht. 

App 

Ben je in de winkel zelf aan het winkelen? Via hun app heb je ook toegang tot deze informatie. Je kunt heel eenvoudig het label scannen om zo alle details te lezen. Hoewel het nog niet voor alle producten beschikbaar is, wordt daar wel hard aan gewerkt. 

Stimuleren duurzamere keuzes

"We willen de wereld laten zien dat dit mogelijk is", zegt Isak Roth, hoofd sustainability bij H&M, in een verklaring. "Door open en transparant te zijn over waar onze producten worden gemaakt, hopen we de lat voor onze industrie hoger te leggen en klanten te stimuleren om duurzamere keuzes te maken. Transparantie brengt verantwoordelijkheid met zich mee, door transparantie een belangrijke factor te maken hopen we mee te helpen aan een duurzamere mode-industrie." 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door H&M (@hm) op

 Bron: Glamour US | Beeld: Jason Lloyd-Evans

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');