Iedereen die genoeg tijd op kantoor heeft doorgebracht, herkent deze dingen so-wie-so. Enne, we don't blame you. Lees en vink af!
1/ Je ziek gemeld door een kater
Want werken met het constante gevaar dat je moet overgeven kán gewoon niet. (Daarnaast heb je zo'n barstende hoofdpijn dat je überhaupt niet kan nadenken.)
Lees ook: Het bannen van déze 8 dingen uit je leven maakt je succesvoller
2/ De lift laten gaan terwijl je zag dat iemand aan kwam rennen
Terwijl die persoon nog keihard 'stop!' riep. Je had gewoon écht geen zin om met die vervelende collega in de lift te staan.
3/ De persoon gemaild die naast je zit
Of tegenover je. Want mailen is zo makkelijk en minder confronterend.
4/ Kantoorspullen meegenomen naar huis
Want even naar de Bruna gaan is zo overrated, zeker als de fijnste pennen en schrijfblokken voor het grijpen liggen in het printhok.
5/ Naar een andere verdieping/afdeling gaan om een grote boodschap te doen
Want dat doe je gewoon liever niet met je baas naast je. Awkward!
6/ Naar de wc gaan om je social media te checken
En even te ontsnappen aan die ongelooflijk saaie werkdag.
7/ Zeggen dat de trein/bus niet kwam opdagen terwijl je niet je bed uit kon komen
Het was tenslotte maandagochtend. En wie checkt er nou daadwerkelijk de ov diensten?
8/ Een bureau geprobeerd te scoren bij het raam, zodat niemand mee kan kijken op je computerscherm
En je dus ongegeneerd op je social media kanalen kunt. Enne, je web WhatsApp kun je dus ook gewoon open laten staan, niemand die het ziet.
9/ De printer kapotmaken en vervolgens tegen collega's zeuren dat-ie het álweer niet doet
Want: oeps. Er is ook altijd wel iets met de printer, kun jij toch niks aan doen?
Bron: Marie Claire | Beeld: The Good Fight