8x huidverzorgingsmerken die iedere beautyliefhebber moet kennen

De ultieme must haves.

8x huidverzorgingsmerken die iedere beautyliefhebber moet kennen

Of je huidverzorgingsroutine het best omschreven kan worden als budgetvriendelijk of juist luxe, er zijn een select aantal merken die universeel geliefd zijn. Van Franse apotheken tot aan topklasse warenhuis aankopen en Koreaanse schoonheidswonderen. Wij tippen acht merken van over heel de wereld.

8/ Tatcha 

Lees ook: Dit zijn ze: de favoriete shampoo's van Marie Claire 

Oproep aan alle luxe liefhebbers: Japans huidverzorgingsmerk Tatcha wordt aanbeden door Meghan Marke en Kim Kardashian. En voor wie Nikkie Tutorials kijkt, de Nederlandse beauty queen zie je ook in de weer met The Silk Canvas Protective Primer van het merk. Helaas is het merk niet in Nederland te koop, maar online zijn een heleboel opties mogelijk. 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door TATCHA Beauty (@tatcha) op

7/ Drunk Elephant

Drunk Elephant is cruelty-free en deels vegan en is relatief nieuw in het straatbeeld. Bij Sephora is het zelfs zo populair, dat het vorig jaar het bestverkochte merk was. Helaas is ook Drunk Elephant via een omweg verkrijgbaar en het kost ook nog wel wat. Maar, als we de recensies moeten geloven krijg je waar voor je geld. Zo is bijvoorbeeld de Lala Retro Whipped Cream onlangs uitgeroepen tot beste hydraterende crème in Australië. 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Drunk Elephant (@drunkelephant) op

6/ La Roche Posay

La Roche Posay is vernoemd naar de stad waar dit Franse apothekersmerk is opgericht. Het is wetenschappelijk getest en erkend voor zijn verzorgingseigenschappen dankzij het hoge gehalte aan selenium (een zeldzame en krachtige natuurlijke antioxidant). Samengesteld met het miraculeuze water dat inheems is in de regio; dit dermatologisch goedgekeurde merk is speciaal ontworpen voor gevoelige huidtypes. Enne, dit merk kun je dus ook gewoon bij je apotheek halen! 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door La Roche-Posay NL (@larocheposay_nl) op

5/ SkinCeuticals

SkinCeuticals is bedacht door anti-verouderingswetenschapper Dr. Sheldon Pinnell. Pinnell's onderzoek heeft de weg vrijgemaakt voor de verdere ontwikkeling én levering van innovatieve huidverzorgingsproducten die de algemene gezondheid en het uiterlijk van de huid verbeteren. De eerste SkinCeuticals producten waren het klassieke Serum 10 en Serum 15. In de loop der jaren voegde het merk ook vitaminen, antioxidanten en zonnebescherming toe aan haar producten om het assortiment te verbreden.

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door SkinCeuticals Nederland (@skinceuticals_nl) op

4/ Glossier 

De kans is groot dat je gehoord hebt van Glossier, opgericht door het New Yorkse coole meisje Emily Weiss (33). De lijn van huidverzorging en make-up producten zet niet alleen trends maar weet zich ook te onderscheiden. Het is een populair merk onder de millennials. Ook Beyoncé, Saoirse Ronan én Chrissy Teigen hebben de producten op de rode loper gedragen. Klein minpuntje: het merk is helaas niet in Nederland te koop. Wel kun je het online bestellen. 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Glossier (@glossier) op

3/ Estée Lauder  

Estée Lauder, de oprichtster van het bedrijf, was een visionair en een rolmodel. Ze bouwde haar merk op met deze eenvoudige en inspirerende quote: "Ontdek wat je mooi maakt." Vandaag de dag is de Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex van het merk een van de meest verkochte anti-verouderingsproducten ter wereld. 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Estée Lauder UK (@esteelauderuk) op

2/ The Ordinary 

Dit merk heeft meerdere awards, zoals The Sunday Times Beauty Award en Grazia Beauty Awards, en nog veel meer. Het fijne aan de producten van het merk is dat ze vol met ingrediënten zitten. Denk aan glycolzuur toners, AHA-peelings, retinol én vitamine C-formules. Ingrediënten die je eigenlijk alleen verwacht van high-end beautyproducten. Nog fijner aan dit merk: de producten zijn vaak onder de €10! 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door THE ABNORMAL BEAUTY COMPANY (@deciem) op

1/ La Prairie 

Opgericht in Zwitserland én peperduur. Wat maat de producten dan zo goed? Een deel heeft te maken met de oorsprong van La Prairie. In 1931 begon een kliertransplantatiespecialist, Dr. Paul Niehans, onderzoek te doen naar celtherapie. Vanuit een prachtig chalet verscholen in de Zwitserse bergen, ontwikkelde de specialist een exclusieve celcomplex, dat tegenwoordig te vinden is in alle producten van La Prairie. Het complex wordt geproduceerd in drie afzonderlijke laboratoria, zodat het volledige recept geheim blijft; geen enkele chemicus van het merk kent de volledige formule. 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door La Prairie official account (@laprairie) op

 Bron: InStyle, Harper's Bazaar | Beeld: Jason Lloys Evans