Na de laatste show van Victoria's Secret zijn de verkoopcijfers van de Amerikaanse lingerieketen alleen nog maar gedaald. Zowel online als in de winkels gaat de verkoop slecht en daarom heeft het merk bekend gemaakt meer dan vijftig winkels in de VS te sluiten.
Verkoopdaling
Lees ook: Dit zijn ze: dé health tips waar Victoria's Secret angels bij zweren
De verkoop in de winkels is met 7% gedaald en de onlineverkoop met 3%. Financieel directeur Stuart Burgdoerfer kondigde afgelopen week aan dat om die reden 53 winkels gaan sluiten. "Victoria’s Secret heeft de laatste tijd meer promoties toegekend dan we eigenlijk wilden", zei Stuart in een conferentie met analisten. "We willen een frisse kijk op alles binnen het bedrijf." Het bedrijf sluit 53 winkels, maar er blijven er meer dan 900 open in de VS alleen al.
Sexy imago
Het moederbedrijf van Victoria's Secret, L. Brands, heeft in 2018 al twintig winkels gesloten. Hoewel het merk een paar jaar geleden heel goed ging, werden de cijfers afgelopen paar jaar steeds slechter en ook de jaarlijkse modeshow werd minder bekeken dan normaal. Verschillende mensen denken dat vrouwen een beetje klaar zijn met het sexy imago van Victoria's Secret en dat ze liever andere merken hebben die de focus leggen op comfort. "Het is game over voor Victoria’s Secret", zei Randy Konik, analist bij een Amerikaanse bank, vorig jaar in een interview met magazine The Business of Fashion. Wij zijn benieuwd...
Dit bericht bekijken op Instagram
Bron: Beau Monde | Beeld: BSR, Instagram