Dit is het meest waardevolle fashionmerk ter wereld

Volgens de Global Brands lijst van Interbrand is dit het grootste modemerk.
  • Fashion
  • Redactie Marie Claire
Dit is het meest waardevolle fashionmerk ter wereld

Adviesbureau Interbrand brengt elk jaar een lijst uit waarop de meest waardevolle merken te zien zijn. Dit is het modemerk dat we dit jaar aan de top zien.

Waardevolste fashionmerk

Lees ook: de kleur die iedereen goed staat

De jaarlijkse Global Brands-lijst van Interbrand is gebaseerd op de financiële prestatie van alle merken wereldwijd. Louis Vuitton eindigde op de vijftiende plaats en behaalde hiermee de hoogste plek van alle modemerken. De opbrengst van het merk is dit jaar met 17 procent gestegen en het Franse designermerk heeft nu een totaalwaarde van 33,6 miljoen dollar, wat hen het meest waardevolle luxe fashionmerk ter wereld maakt.

Geheim naar succes

Waarom het luxe merk zo succesvol is? Rebecca Robins, global chief bij Interbrand, vertelt het geheim achter Louis Vuittons succes. "De visie van het modemerk is zo sterk en duidelijk, dit is te zien in alles wat zij doen. Het is belangrijk dat je als merk aandacht besteed aan de wensen van je doelgroep en dit heeft Vuitton als geen ander gedaan. Ze vestigden hun aandacht dit jaar op de doelgroep 18-38 jaar en investeerden veel tijd in de klanten", aldus Robins.

Groeiende sector

Als het gaat om totale nettowaarde, nemen Apple, Google, Amazon en Coca-Cola de top vier in beslag. Maar, als je kijkt naar de sector die het snelst groeit, gaat de luxesector overduidelijk aan kop. Dit jaar is de sector sneller gegroeid dan ooit, wat een positief vooruitzicht geeft op de komende jaren. Chanel werd genoemd als het op één na meest waardevolle luxe modemerk en eindigde op de 23e plaats, gevolgd door Gucci op 39.

Bron: Forbes | Beeld: BSR