Modeketen Zara verandert logo en fans zijn niet blij

Het logo zou er niet mooi uitzien en ook nog eens slecht te lezen zijn.

Modeketen Zara verandert logo en fans zijn niet blij

Modeketen Zara verandert haar vertrouwde logo. Het gloednieuwe beeldmerk is al gespot in de labels van sommige kledingstukken. Maar nu verandert Zara ook het logo op de website en socialmedia-accounts. Menig fashionista is er echter niet zo blij mee. 

Tweede keer

Lees ook: Is Fashion Week verleden tijd? Zara komt op een heel andere manier aan inspiratie

Het is niet de eerste keer dat het modemerk haar logo aanpast. In 2010 maakten ze het iets strakker en moderner en pasten ze meteen ook hun hele huisstijl hierop aan. 

Gloednieuw logo

Afgelopen maandag presenteerde Zara het nieuwe logo. Het is ontworpen door het Franse reclamebureau Baron & Baron. Zij hebben het iets sierlijker gemaakt, door een andere letter te gebruiken en ze iets te laten overlappen. Of Zara ook de huisstijl weer zal aanpassen, is nog niet bekend. 

Fans op Twitter vinden de verandering maar niks. Ze vinden dat het nieuwe logo lastig te lezen is en er niet mooi uitziet. 

Beeld: BSR, Twitter