Kendall Jenner onder vuur wegens Proactiv-campagne

Jenner krijgt de wind van voren na het bekendmaken van de samenwerking.

Het is niet voor ’t eerst dat Kendall Jenner de gemoederen flink bezig houdt met een controversiële campagne. Al eerder kreeg het model bakken kritiek over zich heen nadat ze verscheen in een Pepsi reclame, en ook haar uitspraken over haar modellencollega’s schoten bij velen in het verkeerde keelgat. Nu ligt het oudste Jenner-zusje onder vuur door een samenwerking met skincaremerk Proactive.

Hoge verwachtingen

Lees ook: Dit is het best betaalde model ter wereld

Afgelopen week, nog voor Kendall de samenwerking zelf bekend had gemaakt, plaatste moeder Kris een clip uit de campagne van haar dochter op Twitter. “Ik ben enorm trots op mijn dochter. Je stelt je zo kwetsbaar en moedig op,” schreef ze bij het filmpje. Kris meende dat dit Kendall’s meest rauwe verhaal is en dat ze een positieve verandering teweeg brengt bij veel mensen. De hashtags #bethechange, #shareyourstory, en #changetheconversation wekte veel nieuwsgierigheid op. Maar toen Kendall eindelijk zelf bekend maakte waar de campagne omdraaide, waren haar volgers flink teleurgesteld. 

Kritiek

Jenner kreeg de wind van voren toen het bleek dat de tweet ‘slechts’ ging over een samenwerking van skincaremerk Proactive: een Amerikaans merk dat zich richt op het verhelpen van acne. Haar volgers zijn van mening dat Kendall zich in zou moeten zetten voor sociaal-politieke doeleinden. Hier een aantal boze tweets die de brunette ontving:

 

 

Bron: Vogue | Beeld: ANP

Laatste nieuws