Het is niet voor 't eerst dat Kendall Jenner de gemoederen flink bezig houdt met een controversiële campagne. Al eerder kreeg het model bakken kritiek over zich heen nadat ze verscheen in een Pepsi reclame, en ook haar uitspraken over haar modellencollega's schoten bij velen in het verkeerde keelgat. Nu ligt het oudste Jenner-zusje onder vuur door een samenwerking met skincaremerk Proactive.
Hoge verwachtingen
Lees ook: Dit is het best betaalde model ter wereld
Afgelopen week, nog voor Kendall de samenwerking zelf bekend had gemaakt, plaatste moeder Kris een clip uit de campagne van haar dochter op Twitter. "Ik ben enorm trots op mijn dochter. Je stelt je zo kwetsbaar en moedig op," schreef ze bij het filmpje. Kris meende dat dit Kendall's meest rauwe verhaal is en dat ze een positieve verandering teweeg brengt bij veel mensen. De hashtags #bethechange, #shareyourstory, en #changetheconversation wekte veel nieuwsgierigheid op. Maar toen Kendall eindelijk zelf bekend maakte waar de campagne omdraaide, waren haar volgers flink teleurgesteld.
Kritiek
Jenner kreeg de wind van voren toen het bleek dat de tweet 'slechts' ging over een samenwerking van skincaremerk Proactive: een Amerikaans merk dat zich richt op het verhelpen van acne. Haar volgers zijn van mening dat Kendall zich in zou moeten zetten voor sociaal-politieke doeleinden. Hier een aantal boze tweets die de brunette ontving:
Shame on this lady for getting people to think her family was actually going to do something courageous, rather than announce a partnership with a company who makes acne medicine...
— Blake Johnston (@BLAKEJ0HNST0N) 7 januari 2019
And the biggest anticlimactic moment of 2019 so far goes to...
— sabxxka (@yydaydream) 7 januari 2019
Speaking personally as someone who suffers from anxiety daily (if that is her BIG Announcement) it would be much more heartfelt and genuine if she had just spoke out in a magazine of via twitter without this BIG ANNOUNCEMENT and her mom trying to sell the situation. pic.twitter.com/pCzfjGvAiU
— Lee Anthony (@Holland4La) 6 januari 2019
Bron: Vogue | Beeld: ANP