Nu verkrijgbaar: de HAY for Sonos-collectie

Een unieke samenwerking waarbij geavanceerde producten en design gecombineerd worden.

Lees ook

Het Deense designmerk HAY heeft de handen ineen geslagen met Sonos. De samenwerking tussen de twee merken is uniek, maar zeker niet onlogisch. Samen vinden ze de perfecte combinatie tussen de geavanceerde producten van Sonos en modern design voor in huis. Dit resulteerde in vijf exclusieve Sonos One-edities in de kleuren geel, groen, lichtgrijs, roze en rood. Deze zijn vanaf vandaag voor 259 euro verkrijgbaar op Sonos.com, in HAY House Amsterdam, HAY Rotterdam en in de Bijenkorf. Team Marie Claire Maison was aanwezig bij de lancering in Kopenhagen. 

De lancering

Team Marie Claire Maison mocht de nieuwe exemplaren van dichtbij bekijken tijdens de lancering in Kopenhagen. Niet alleen bewonderden we de speakers als een van de eersten, ook mochten we dineren in het HAY house in Kopenhagen en werden we rondgeleid door de Deense stad. Een bijzondere manier om een stukje van de achtergrond van het oorspronkelijk Deense merk HAY te leren kennen. 

Michael Leon, creative designer bij Sonos, was aanwezig bij de lancering, net als de oprichters van HAY, het echtpaar Rolf en Mette Hay. Zij spraken over de totstandkoming van de samenwerking. “Voor de Sonos-collectie haalden we onze inspiratie uit ons dagelijks leven thuis. We wilden kleuren creëren voor iedereen”, aldus Mette Hay. Het merk HAY staat voor ‘Doing something in the new way’. Met dit in gedachte keken Rolf en Mette naar het bestaande ontwerp en hebben zij hun kleurkeuzes gemaakt. 

Voor ieder wat wils

De HAY for Sonos-collectie biedt voor ieder wat wils. Bij het ontwerpen is goed nagedacht over de functionaliteit van de verschillende designs “De gele versie is bedoeld voor keukens en badkamers met roestvrijstaal en porselein. De groene tint doet mensen denken aan potten of planten bij het raam. Lichtgrijs is voor iedereen. Het was belangrijk om de juiste kleurschakering te vinden – één die met zijn neutrale kleur zowel past in werkomgevingen als thuis en bij verschillende interieurs. Roze is de kleur die ons verbindt met de mode – we hebben het gevoel dat roze op dit moment een speciale aantrekkingskracht heeft. Het iconische rood was de laatste kleur die ik koos voor de collectie, omdat dit zo’n opvallend contrast creëert ten opzichte van meubels.” zegt Tad Toulis, VP Design bij Sonos.

Liefde voor design

Uit Marie Claire’s liefde voor design en interieur ontstond niet lang geleden de eerste editie van Marie Claire Maison. Om te zien dat twee merken die deze liefde voor design delen, de handen ineen hebben geslagen en dat dit geresulteerd heeft tot een vernieuwende collectie, vinden wij fantastisch! De Sonos One is een mooi product om jezelf cadeau te doen of om cadeau te geven tijdens de feestdagen. Welke kleur is jouw favoriet?

Laatste nieuws

Zie ook