O Netflix, what’s not to love. De populaire streamingdienst voegt maandelijks opnieuw heel wat pareltjes toe aan hun aanbod. Binge watching gegarandeerd. Je hebt elk seizoen van Suits binnen één dag bekeken (op de dag van verschijnen), zegt stiekem etentjes af om nog een aflevering te zien van je lievelingsserie en eet het liefst met je laptop op schoot. Maar er zouden grote veranderingen op komst zijn, waar mensen niet blij om zijn.
Promo
TechCrunch meldt dat Netflix aan het testen is met reclames en promovideo’s, voor andere series en films, tussen de afleveringen door waarvan de streamingdienst denkt dat de kijker er geïnteresseerd in is. Op het moment wordt het getest op een klein deel van de Netflix-abonnees, maar die groep is er niet bepaald over te spreken, zo klinkt het op Reddit. Er zijn zelfs mensen die dreigden hun abonnement op te zeggen.
@NetflixNL die reclame voor andere series tussen series door zijn vreselijk! Kunnen jullie deze niet eruit halen? #netflix
— Dwight (@Mallakai1984) 20 augustus 2018
Reclame @ netflix? Wtf
— Habesha (@Vintagerun) 20 augustus 2018
Ik kijk Netflix omdat er geen reclames zijn RT @destandaard: Netflix test reclame tussen verschillende afleveringen https://t.co/2i5A88KdVM pic.twitter.com/JJWK8fgnMe
— Paul Khoe (@pkhoe) 19 augustus 2018
Netflix test reclame tussen afleveringen https://t.co/Zrk5xfWp2L pic.twitter.com/B52rfsaqqa
— BM (@broadcastmag) 19 augustus 2018
Voor mij een reden om het abo op te zeggen denk ik
— Jasper Bloemsma (@jasperbloemsma) 19 augustus 2018
Het is reclame voor andere Netflix series. Kwamen bij mij ook voorbij. Je kan dit soort testen in je profiel uitzetten btw.
— Sgt. Rock (@SgtRock4445) 20 augustus 2018
Statement
Marie Claire benaderde Netflix voor een statement over de wijziging, dit hebben zij er zelf over te zeggen.
"At Netflix, we conduct hundreds of tests every year so we can better understand what helps members more easily find something great to watch. A couple of years agio, we introduced video previews to the TV experience, because we saw that it significantly cut the time members spend browsing and helped them find something they would enjoy watching even faster. Since then, we have been experimenting even more with video based on personalized recommendations for shows and movies on the service or coming shortly, and continue to learn from our members.
In this particular case, we are testing whether surfacing recommendations between episodes helps members discover stories they will enjoy faster. It is important to note that a member is able to skip a video preview at anytime if they are not interested."
Je weet dus wat je te doen staat als je een reclame voorbij ziet komen.
Lees ook: 9 tekenen dat jouw Netflix binge-gedrag out of control is en Deze Netflix-hacks tillen jouw Netflix & Chill naar een hoger niveau