5 tips waardoor jij júíst in de ochtend wil gaan sporten

You CAN do this!

Lees ook

We willen allemaal die killer body deze zomer; ja het is een gezamenlijke strijd. En dan zit er maar één ding op, sporten. Zelfs als je een vroege vogel bent, kan opstaan voordat de zon opkomt om vervolgens je in het zweet te werken, erg ontmoedigend zijn. Het goede nieuws is: het is mogelijk om een ochtend workout persoon te worden. Natuurijk zou je na werk de sportschool in kunnen duiken, maar is het niet veel lekkerder om op die zomerse avonden met je vriendinnen nog te genieten van de laatste zonnestralen? Wij dachten van wel. 

1/ Schrijf je in voor trainingen
Je inschrijven voor verschillende trainingen is echt een stok achter de deur. Je moet immers ook betalen als je niet opkomt dagen. Je werkt waarschijnlijk hard voor dat geld, dus waarom zou je het verspillen? 

2/ Huur een personal trainer in
Ja, très duur. Maar als je iemand anders hebt die je verantwoordelijk houdt voor je trainingsdoelen, voel je je ook zeker meer verplicht om die te halen. Je kan natuurlijk ook een workout buddy zoeken die je bij de les houdt.

3/ Ga eerder slapen 
Maar echt, als je om 01:30 naar bed gaat en je ’s ochtends om zes uur op moet staan zal je nooit iemand horen zeggen: “Ik ben klaar om vandaag vijf kilometer te rennen!” Streef naar een goede zeven uur slaap. Dan zal het veel makkelijker zijn om je bed uit te komen en die sneakers aan te trekken.  

4/ Leg je kleren alvast klaar
Leg je must-have-oordopjes, zweetband, legging, top en schoenen al klaar voordat je gaat slapen. Het scheelt je misschien een paar minuten, waardoor jij nog een paar keer op die snooze knop kan drukken. 

5/ Meld je aan voor een run
We zeggen niet dat je je moet aanmelden voor een marathon en dat jouw aankomende maanden moeten bestaan uit rennen en kip en groentes eten. Maar echt, het zou je motiveren om naar buiten te gaan.

Lees ook: Met deze sport verdwijnt je cellulitis als sneeuw voor de zon 

Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook