Een Maison Martin Margiela-top uit 1992 kun je nu scoren

Vintage kleding-liefhebbers opgelet!

Voor vintage kleding-liefhebbers zal Vestiaire Collective bekend in de oren klinken: deze website brengt hulde aan designervintage uit de jaren ’80, ’90 en begin ’00. Het platform is opgericht in 2009 en uitgegroeid tot Europa’s grootste online verkoper van designer en premium fashion. Bang om te eindigen met een nep Gucci-item? Don’t worry. Alle items worden gecontroleerd op echtheid en kwaliteit. Nu opent Vestiaire Collective samen met personal vintage shopping-app Byronesque een exclusieve online pop-up store tot 17 mei. 

Vintage
Voor ruim 200 zeldzame archiefstukken moet je bij Vestiaire Collective x Byronesque wezen, de marktleiders voor hedendaagse vintage. De items staan nu live en als wij eerlijk zijn, zouden wij zo de hele winkel leeg kopen. Van Jeremy Scott, Vivienne Westwood en Versace tot Comme Des Garçons en Maison Martin Margiela, wat een pareltjes. “Met deze unieke samenwerking met Byronesque versterkt Vestiaire zijn wens om een authentieke en alternatieve mode-ervaring aan te bieden, waarbij ieder van ons kan kiezen wie we willen zijn”, vertelt Marie Blanchet, hoofd Vintage bij Vestiaire Collective. De samenwerking met Byronesque is een eerbetoon aan een aantal van de meest iconische momenten in de modegeschiedenis, van Punk tot midden 2000. Elk item vertelt een verhaal dat de grenzen van mode verlegt.

 

Jeremy Scott trenchcoat

 

Jean Paul Gaultier trenchcoat

 

Comme Des Garçons jumpsuit

 

Vivienne Westwood & Malcolm McLaren trui

 

No Ticket No Coat
Het beste van de collectie is te zien in een modefilm gemaakt door Byronesque in club La Java, de oudste nachtclub in Parijs. De film werd opgenomen door Derek Ridgers en gestyled door Tara St Hill. Tara is de nieuwe modedirecteur van Byronesque.


Lees ook: Hotspot: Amsterdams eerste Japanse karaokebar is een feit

Beeld: Derek Ridgers/Byronesque

Laatste nieuws