Na de opening van hun fine dining in hartje Florence is Gucci terug met de release van een nieuwe capsulecollectie. Het Chinese nieuwjaar begint op 16 februari. En om dat te vieren brengt Gucci de Year of the Dog-collectie uit. De collectie is gevuld met items die eer betonen aan de trouwste en beste vriend van menig mens, de hond.
Hondenmotieven
De schattige nieuwe hondenmotieven zijn geïnspireerd op een kussen dat kunstenaar Helen Downie, ook wel bekend als Unskilled Worker, cadeau deed aan Gucci‘s Creative Director Alessandro Michele. De twee werken al zo'n drie jaar nauw samen. Het kussen bevatten illustraties van zijn twee Boston-Terriërs, Bosco en Orso. De collectie bestaat totaal uit 63 items: van schoenen, tassen, hoodies, bomberjassen tot zelfs juwelen.
Lassie
De campagne is gefotografeerd door de Canadese Petra Collins die een tal van rassen waaronder een poedel, Maltezer en een echte Lassie op de foto zette. Een ding is zeker: deze campagne zal niet alleen hondenliefhebbers enthousiast maken. De nieuwe capsulecollectie is momenteel beschikbaar in alle Gucci-winkels. De winkels van Gucci zullen weer helemaal omgetoverd worden met tartan motief op wanden, bijpassende tartan-vloeren en gestoffeerde banken. Naast een groot beeld van beide honden op de achterwand, is er ook een speciale verpakking ontwikkeld voor al je Gucci-goodies.
Lees ook: Gucci ss18 campagne onwerkelijk mooi
Bron: Marie claire UK | Beeld: Gucci, Instagram