De redactie tipt: 7 x doen, lezen, hebben

Je kan het natuurlijk ook gewoon must haves of must do's noemen.

De redactie tipt: 7 x doen, lezen, hebben

Dol op design 

Amsterdam kan weer van een mooie nieuwkomer spreken als het op interieurmerken aankomt. Het Nederlandse merk KILO nestelt zich met al zijn eenvoudige pracht op de Westerstraat 72 in hartje Jordaan. De vrienden en eigenaren Jan Paul Koning en Peter Smit vonden dat het tijd was voor kwalitatieve meubels, die levenslang meegaan maar ook nog eens duurzaam en gecertificeerd zijn. Met hun vijftiendelige flatpack-collectie die slow-furniture op de map zat, is het hún tegenreactie op de hedendaagse wegwerpcultuur. 

Hun interieurstukken die je op maat kan laten maken zijn online en in de winkel beschikbaar vanaf € 99 via kilo.amsterdam

Instant boost

Je outfit krijgt meteen een feestelijke uitstraling met deze oogvormige broche.

€ 45, www.essentiel-antwerp.com 

 



Oscarbuzz

Vanaf 17 november te zien op Netflix, die er ruim 12 miljoen dollar voor neertelde: de film Mudbound. Over een witte en een zwarte familie in de Mississippi Delta rond 1940. Met prachtige rollen voor Carey Mulligan en Mary J. Blige en geregisseerd door Dee Rees, het aanstormende vrouwelijke talent van Hollywood. Wij zien een Oscar.

Gouden tijden

Eindelijk: de gouden oogkit waarmee stervisagist Pat McGrath modellen tot shining stars transformeert is nu ook te koop.

€ 65 via www.net-a-porter.com 

Swinging sixties

Fotograaf Malick Sidibé legde de jeugdcultuur in zijn geboorteland Mali in de jaren zestig en zeventig vast. Het leverde swingende foto’s op met spannende straatstijlen en fashion die van de plaat spat.

Te zien bij museum Fondation Cartier in Parijs, tot 28 februari 2018, www.fondationcartier.com 

One for one

Wie dol is op de designs van TOMS en bekend is met hun goede ziel, is wellicht gek op hun nieuwe lancering. Het filantropisch merk heeft speciale horlogebandjes ontworpen voor de Apple Watch. Ze zijn meer dan een stijlstatement. Zo geven ze licht op zonne-energie aan mensen die het hardst nodig hebben. De duurzame ripsbandjes met echte leren details waarbij de GIVE TIME-slogan staat ingegraveerd. Ook hier geldt weer: met elke aankoop, helpt TOMS een mens in nood.

Verkrijgbaar vanaf € 49,95, www.shoptoms.nl 

Yves in Marokko

Een goed excuus nodig voor een lang weekend Marrakech? Alleen al de architectuur van het nieuwe Yves Saint Laurent Museum is om van de watertanden.

www.museeyslmarrakech.com 

Lees ook: Wine Yoga? Het bestaat en komt naar Nederland

Productie en tekst: Agnès Michot