Say it ain't so! Het Italiaanse modemerk Gucci zoekt millenials om de grote bazen in het bedrijf te adviseren. Dat liet Marco Bizzarri, CEO van het meest succesvolle modemerk van 2017 weten tijdens de WWD's Apparel & Retail CEO Summit in New York vorige week.
Exclusief
Wat houdt dat nu in? Wel, aldus Bizzarri heeft het luxehuis een 'shadow committee' opgericht. In dit comité zitten jonge mensen, onder de dertig, die adviezen zullen voorleggen aan het hoofd van het bedrijf. Als lid van deze exclusieve groep moet je strategisch inzicht hebben en duurzaamheid hoog in het vaandel dragen. Dat kunnen we alleen maar aanmoedigen want in het Green Issue van Marie Claire hebben we het over niets anders. Het comité zou al oplossingen hebben voorgelegd om duurzamer om te gaan met het bewerken en versnijden van leer. Zouden ze ook de stop op bontgebruik hebben aangemoedigd? De kans is groot.
Jongere doelgroep
De ingenieuze beslissing om dit idee de wereld in te roepen is omdat ook Gucci voelt dat hun doelgroep steeds jonger wordt en die jonge mensen gaan steeds meer bewuster kopen. Een slimme zet dus. Bizzarri zegt: "The task is either discussing the same topics that we discuss in the normal meeting with executives, or giving me ideas on different processes. I ask them to give me three ideas of what we should do to improve the life at Gucci."
Lees ook: Vacature: social media stagiaire gezocht
Bron: WWD, Elle | Beeld: Getty Images