Proenza Schouler lanceert nieuwe en betaalbare lijn

"Het is fijn om met deze stukken een breder publiek aan te spreken", aldus designer Jack McCollough

Proenza Schouler maakt al jaren de meest gewilde collecties, maar het modemerk heeft nog meer voor ons in petto. Naast de bestaande lijn zal er volgende maand een tweede lijn in de winkels liggen, genaamd Proenza Schouler White Label. En geloof ons: die wil je! 

Co-designers Jack McCollough en Lazaro Hernandez vonden het tijd voor een betaalbaar ‘zusje’ van de eerste lijn – waar je voor een item vaak flink wat moet neerleggen. We like!

De lijn bestaat uit casual kledingstukken, waaronder denim, shirtjes en sweatshirts, die voor bedragen tussen de 195 en 575 dollar over te toonbank zullen gaan. Nog steeds niet te vergelijken met ZARA– of H&M, maar hé, voor kwaliteit betaal je nou eenmaal meer.

Het modehuis hoopt met de betaalbare, maar nog steeds tijdloze kledingstukken, een breder publiek aan te spreken. Een tactische zet dus. De collectie ligt vanaf 6 november in de winkels, en is voor de online shopaholic ook via de webshop te verkrijgen. We can’t wait… 

Lees ook: Burberry gaat samenwerking aan met online mode-imperium NET-A-PORTER

 Bron: Business of Fashion Beeld: Instagram, Getty

Laatste nieuws