Chief Executive Officer (CEO) zijn van een van de grootste modemerken ter wereld is niet voor iedereen weggelegd. Het vereist skills, een flinke dosis verantwoordelijkheid en natuurlijk heel veel kennis. Klinkt als iets voor jou? Let da op, want modeontwerper en oprichter van het Italiaanse kledingmerk Diesel Renzo Rosso heeft onlangs een belangrijk bericht de wereld in gestuurd: “Onze CEO is vertrokken en liet niet alleen een leegte achter in onze harten, maar meer nog: een lege stoel.”
Ongewone functie
Dat Diesel graag speelt met de heersende conventies op social media is algemeen bekend, en Diesel is dan ook op zoek naar kandidaten voor een allesbehalve standaardfunctie. Het gaat namelijk om de functie van Chair Executive Officer. Je hoeft er geen financieel of taalkundig genie voor te zijn, maar één ding moet je wel kunnen. “Zitten, daar moet je bijzonder goed in zijn", aldus Renzo Rosso.
Hoofdkantoor Diesel
Vanaf 5 oktober kunnen kandidaten solliciteren naar de functie van Chair Executive Officer. Via Diesels Facebookpagina kan je een video uploaden, waarin jij je unieke zittalent laat zien. De gelukkige zal direct naar het hoofdkantoor van Diesel in Italië vliegen om daar een week lang mee te lopen – en zitten – in het bedrijf en om bijzondere content te creëren.
Lees ook: Victoria Secret x Balmain
Bron en beeld: Diesel