Dit moet je eten voor een betere nachtrust

Een snack voor het slapengaan bevordert blijkbaar je nachtrust...
nachtrust snack

Het bekende advies voor lastige slapers is altijd om twee uur voordat je gaat slapen niets meer te eten. Maar wat blijkt? Een snack voor het slapengaan bevordert juist de nachtrust en zorgt ervoor dat je sneller aan je acht uur slaap komt.

Slaapsandwich

Slaapexpert Shea Morrison raadt aan om licht verteerbare snacks te kiezen, zoals een bordje pap, rolletje ham of kleine stukjes banaan. Los van het feit dat je maag gevuld is, helpt het je lichaam te herstellen en heb je de volgende dag meer energie.

Ook de zogenaamde ‘slaapsandwich’ wordt aangeraden. Deze bestaat uit banaan, Marmite (een vegetarische kruidenpasta) en sla tussen twee boterhammen. In de banaan en Marmite zitten namelijk natuurlijke stoffen die je helpen sneller in slaap te komen.

Lichte slaper

Ben je een lichte slaper? Dan kun jij het beste vezels eten. Die zorgen voor een diepere slaap, met als gevolg dat je de volgende dag uitgerust wakker wordt. Vooral kersen zijn een goeie snack door de hoge hoeveelheid melatonine, een natuurlijk slaapstofje dat de diepe slaap bevordert.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5f95092dc75a9', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });