Tommy Hilfiger brengt een nieuw en bijzonder concept op de markt

Het modemerk blaast kleding nieuw leven in met dit initiatief.
Tommy Hilfiger

Vanuit de visie dat niks verspild mag worden, introduceert Tommy Hilfiger het zero-waste initiatief Tommy for Life. Gedragen kleding van TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS, én kledingstukken met foutjes worden teruggenomen van de winkels, om ze te repareren of te verwerken in nieuwe items. Deze kledingstukken worden dan weer aangeboden op Tommy for Life. Sounds good!

Vernieuwen

Waste Nothing and Welcome All’, is de visie van Tommy Hilfiger. De Tommy for Life-producten ondergaan een vernieuwingsproces dat bestaat uit professionele reiniging, reparatie en herstel. Enne, Nederland heeft hiermee de primeur te pakken. Dit nieuwe bedrijfsmodel is namelijk in Nederland van start gegaan en wordt in 2021 uitgerold naar andere Europese markten.

Tommy for Life biedt oplossingen voor een van de grootste uitdagingen van de modebranche: de overgang van een ‘take-make-waste’-benadering naar een model waarbij we producten en materialen zo lang mogelijk gebruiken”, deelt Martijn Hagman, CEO van Tommy Hilfiger Global en PVH Europe.

Drie productlijnen

Met drie productlijnen gaat Tommy for Life de levensduur van de teruggenomen kledingstukken verlengen:

Revolved: tweedehandskleding ingeleverd door consumenten;
Refreshed: winkels sturen kleding terug om te herstellen.
Remixed: kleding die niet kan worden gereinigd of gerepareerd, worden uit elkaar gehaald, waarna het materiaal wordt gebruikt voor nieuwe, unieke ontwerpen. Remixed gaat vanaf 2021 van start.

Wil je meedoen aan Tommy for Life? Dan kun je je oude favorieten van TOMMY HILFIGER of TOMMY JEANS inleveren bij een van de TOMMY HILFIGER-winkels of de items opsturen. In ruil daarvoor ontvang je een kortingsvoucher. De waarde van de voucher is afhankelijk van het soort en aantal kledingstukken dat je hebt ingeleverd, ongeacht de staat van de kleding.

Tommy for Life

Het Tommy for Life-initiatief is een onderdeel van Tommy Hilfigers Make it Possible-programma. Hiermee wil het merk hoog inzetten op milieu en sociale duurzaamheid. Het nieuwe bedrijfsmodel sluit aan bij Tommy Hilfigers missie om producten te maken die volledig circulair zijn als onderdeel van de ten doel gestelde 100% duurzame bedrijfsactiviteiten in 2030.

Benieuwd naar de Tommy for Life-producten? Neem dan meteen een kijkje op de site!

Tommy for Life
window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5f9c90517c3b4', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });