3 tekenen dat je werk je gezondheid bedreigt

En niet geheel onbelangrijk, tips die hierbij kunnen helpen.
ongezond werk

Spendeer jij meer tijd aan je werk dan aan iets anders? Work mode aan en steeds langer doorwerken om je to-do lijstje af te werken; het sluipt er langzaam in. Naast het maken van overuren zijn er andere werkgerelateerde gewoontes die invloed kunnen hebben op je gezondheid. Hier drie tekenen dat je werk je gezondheid bedreigt. En niet geheel onbelangrijk, tips die hierbij kunnen helpen.

1. Je maakt voortdurend overuren

Hoe fijn het ook is om die to-do lijst afgevinkt te hebben aan het einde van de dag, op tijd stoppen met je werk is toch zeker prioriteit. Het constant langer doorwerken kan namelijk serieuze gevolgen hebben. Het verhoogt onder andere het risico op hart-en vaatziekten, depressie en zelfs je kans op een beroerte. Als je merkt dat je niet genoeg werkuren hebt om je werk te voltooien, neem dan contact op met je manager. Kijk samen wat de beste opties zijn om dit probleem op te lossen.

2. Je bent niet van je bureau weg te slaan

We weten allemaal dat 24/7 aan je bureau zitten nou niet echt bevorderlijk is voor je gezondheid. Het is belangrijk dat we het zitten afwisselen met staan en zelfs soms wandelen. Tijdens je pauze een ommetje maken kan het risico op diabetes, obesitas en spier- en gewrichtsproblemen al verminderen. En als je die wandeling nou combineert met een lekker kopje koffie, zal het ook nog eens je stresslevels verlagen.

3. Je moet heel de dag staan voor je werk

Bij het andere uiterste, namelijk de hele dag staan, komen ook een aantal problemen kijken. Het constant staan is evenals het hele dag zitten erg slecht. Binnen bepaalde sectoren krijgen werknemers weinig kans om even te zitten en hun lichaam te laten rusten. Een makkelijke maar effectieve tip: schaf een paar goeie sneakers aan en stretch regelmatig. Say goodbye tegen die opgezwollen voeten.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5fc377d0a190f', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });