Perfecte lichamen, relaties en levens. Iedereen weet dat deze 'picture perfect' maatschappij een valse schets van de realiteit is én toch bekijken en liken we wát graag de plaatjes op sociale media. Betrap jij je er ook op?
Genoeg is genoeg, moet het Italiaanse modemerk Diesel gedacht hebben. Het merk laat in een persaankondiging weten dat ze perfectie beu zijn. Diesel verwijderde vervolgens alle berichten van hun Instagram-account en laat 1,2 miljoen volgers achter met een wel heel witte feed. Maar waarom nu?
Screw you!
"We zijn alle nepheid ongelooflijk zat. We missen realiteit op sociale media. Perfectie is zo ontzettend saai", aldus Diesel in het officiële persbericht. Met hun 'Screw you perfection'-mentaliteit verwijderen ze alle bestaande beelden op hun Instagram-account en beginnen ze helemaal opnieuw voor een imperfecte frisse start.
De Marie Claire-redactie is wild enthousiast! Niets zo slaapwekkend als een social media feed vol perfecte scenario's.
Lees ook: Modeontwerper Iris van Herpen wint staatsprijs
Beeld: Getty Images