Raf Simons verkoopt ducktape van 165 euro

Sticky business!

Net wanneer je denkt: de mode wordt niet gekker, dan komen ze weer met iets nieuws op de proppen. Na de chopsticks en sportmat van Supreme, de Fendi Karlito-sleutelhangers en Jeremy Scott’s iPhone-hoesjes, komt de Belgische ontwerper Raf Simons nu met een ducktape van 165 euro. 

Uitverkocht 
Dit bizarre accessoire uit de Simons’ herfst/winter 2017-18-collectie is versierd met de tekst ‘YOUTH PROJECT’ en ‘WALK WITH ME’ en doet het internet stuiteren. Je kunt je afvragen: wie geeft daar nu toch zijn geld aan uit? Nou, meer mensen dan je zou denken. Dit soort items zijn erg gewild bij modeliefhebbers en zijn meestal na een paar dagen volledig uitverkocht. 

Slimme marketingzet
Omdat grote modemerken vaak een smak geld vragen voor hun kleding, is het voor de klant en fan leuk om ook eens een kleiner item aan te kunnen schaffen. Denk maar aan de kledingstickers van Anya Hindmarch of aan Burberry’s beertje. Zo heb je toch het gevoel dat je een designeritem scoort. Een slimme marketingzet dus. De items worden geliefd, ze worden gekocht en er wordt over gepraat. Wat wil je nog meer? 

Lees ook: Dior Maison’s nieuwe collectie is eentje om te zien

Bron: Dazed Digital | Beeld: Raf Simons, Getty

Laatste nieuws