Deze luxemerken hebben hun strijdbijl begraven

Het einde van namaakartikelen in de modeindustrie komt dichterbij.

Deze luxemerken hebben hun strijdbijl begraven

Namaak designerspullen liggen letterlijk voor het grijpen, waardoor het kopen van een fake soms best wel verleidelijk is. De Chinese e-commerce website Alibaba is het walhalla van nep – van Gucci tot Saint Laurent. De luxeconcern Kering, moederbedrijf van deze merken, voerde sinds 2015 strijd met Alibaba omdat er te veel namaakspullen werden aangeboden op de website. 

Intensieve samenwerking

Nu is het tij gekeerd en slaan de bedrijven de handen ineen om de online verkoop van nep-artikelen tegen te gaan. Kering heeft aangegeven geen verdere juridische stappen te ondernemen tegen Alibaba. In een officieel statement verklaren de twee giganten dat ze intensief gaan samenwerken om overtredingen van de merkrechten van Kering te traceren en aan te pakken. Alibaba eerder al dergelijke overeenkomsten met Louis Vuitton en Samsung. Op weg naar een eerlijkere shopping wereld dus.

Lees ook: Sies Marjan's nieuwe campagne is familygoals

Bron: Fashion United | Beeld: Getty