Enkele jaren geleden maakten we al kennis met de nodige uitbreiding van de Zweedse Hennes & Mauritz-familie: & Other Stories, Cos, Monki, Weekday en Cheap Monday veroverden de harten van modeliefhebbers overal ter wereld. Nu gaat H&M dit succes proberen te evenaren met het nieuwe merk Arket.
Betere kwaliteit
De H&M-groep wil de snelheid van de modeindustrie tegengaan en items aanbieden die trends overstijgen en beter zijn van kwaliteit. Ook zullen merken als Nike, Clarks, Littala en Veja te koop zijn in de winkels. "We geloven dat het relevant is voor een moderne klant om verschillende merken bij elkaar te brengen – onder één dak," vertelt Ulrika Bernhardtz – Arkets creative director – aan BoF. "Er is totaal geen behoefte om producten te heruitvinden als die al perfect zijn."
De eerste Arket-winkel zal in het najaar haar deuren openen op Regents Street in Londen. Daarna zal het merk te koop zijn in 18 Europese landen met extra winkels in Brussel, Kopenhagen en München.
Bekijk hier de eerste campagnebeelden:
Lees ook: Deze foto is het bewijs dat kledingmaten onzin zijn
Bron: GVA | Beeld: Arket