doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

Waarom zou je een expert moeten worden in Search Engine Optimization (SEO)?

We leggen het in dit artikel voor je uit.
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
SEO

Een SEO specialist is iemand die weet hoe SEO werkt en hoe je online marketing kunt toepassen om de ranking van een website in zoekmachines te verhogen. Waarom zou iedereen een expert moeten worden in SEO? In dit artikel vertellen we het je graag!

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Waarom is SEO zo belangrijk voor een bedrijf?

Geen enkel bedrijf kan online overleven zonder SEO, ook jouw onderneming niet. Het is onderdeel van de marketing van een bedrijf. Sterker nog: SEO niet langer optioneel, maar essentieel. Websites die niet zijn gebouwd met SEO kunnen niet overleven in de zeer concurrerende online wereld. Het kennen van SEO en hoe het correct te gebruiken, kan een groot verschil maken wat dat betreft de toekomst van je bedrijf en/of website.

Wat doet een SEO-professional?

Een SEO-professional is een expert die SEO als beroep uitoefent door het doen van SEO-advies, het aanbieden van SEO-diensten of het nemen van klanten op projectmatige basis. Je hoeft echter geen SEO als beroep uit te oefenen om een SEO expert te worden. Er zijn diverse redenen waarom je jouw SEO-vaardigheden zou moeten verbeteren, zelfs als je niet van plan bent om diensten aan te bieden aan klanten.

Waarom je SEO-expert zou willen worden?

Het verhogen van rankings en zoekverkeer is de meest voor de hand liggende reden waarom iemand zich moet richten op het worden van een expert in zoekmachine optimalisatie. Als je weet hoe je jouw website kunt optimaliseren voor zoekmachines, dan kun je profiteren van de toename in rankings en zoekmachineverkeer om geld te verdienen met bloggen of een online bedrijf te starten.

Minder afhankelijk

Als SEO-expert ben je minder afhankelijk van SEO-bureaus. Als je in-house SEO vaardigheden heb kun je jouw bedrijf laten groeien zonder afhankelijk te zijn van externe ondersteuning. Daarmee bespaar je veel kosten. Als je een solo-ondernemer of blogger bent kun je veel geld besparen als je zelf aan SEO kunt doen, in plaats van dat je een SEO-expert inhuurt.

Beslissingen nemen is gemakkelijker

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_middle_article');

Wanneer je zelf SEO kent is het bovendien makkelijker om te beslissen welke consultant of welk bedrijf je inhuurt om aan je SEO te werken. Je zult in staat zijn om te begrijpen wat hun SEO-pakketten bevatten en te beoordelen wat echt kan helpen om je website beter te laten scoren.

Hoe werken zoekmachines?

Voordat je zelfs maar begint na te denken over SEO, is de eerste stap die je moet nemen het leren begrijpen van hoe zoekmachines werken. In een notendop hebben zoekmachines deze hoofdprocessen:

  • Indexering: hoe ze de inhoud in hun index toevoegen en organiseren.
  • Rangschikking: hoe ze beslissen welke websites in de resultaten (en in welke volgorde) worden getoond bij een bepaalde zoekopdracht.

Top bereiken van organische zoekresultaten

Als SEO-specialist moet je weten hoe je een website voor elke fase kunt optimaliseren. Op die manier kunnen zoekmachines de inhoud van een website zonder problemen lezen, indexeren en begrijpen. Het doel van SEO is de top van de organische resultaten te bereiken door inhoud te publiceren die overeenkomt met de intentie van de gebruiker en door zoekmachines 'signalen' te geven om hen te helpen met het indexeren en rangschikken.

Lees elke dag over SEO

Tenslotte moet je bereid zijn om dagelijks over SEO te lezen. De grote zoekmachines veranderen vaak en je weet nooit welke impact dat heeft op je rankings. Door je goed in te lezen en op de hoogte te blijven heeft online marketing geen geheimen meer voor jou!

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');