Deze voedingsmiddelen verbeteren je geheugen

#Brainfood

Lees ook

Het idee dat iedereen om je heen op het terras zit of zelfs op vakantie is, kan afleidend werken. En juist omdat je met je gedachten ergens anders zit (lees: op het strand met een cocktail in je hand), kan je geheugen je in de steek laten. Dit kun je oplossen met bepaalde voedingsmiddelen. Dit is het beste brainfood: 

1/ Blauwe bessen

Blauwe bessen zijn niet alleen übergezond, ze zorgen er volgens onderzoekers van Tufts University bovendien voor dat geheugenverlies op korte termijn vermindert. Twee keer per week zo’n 100 gram bessen zou je geheugen al een boost geven. Dus door je yoghurt en in je smoothies ermee!

2/ Koffie

Goed nieuws voor mensen die zweren bij cafeïne: het geeft een boost aan zowel je geheugen als je concentratie. Enne, dat het je wakker houdt is natuurlijk ook een fijne bijkomstigheid.

3/ Vis

Heb jij een salade met makreel mee of neem jij een cracker met gerookte zalm als lunch? Dan ben je goed bezig, want de omega 3-vetzuren in vette vis houden je hersenen scherp.

4/ Amandelen

Calcium en vitamine E in amandelen hebben een goede uitwerking op je hersenen. Houd het echter wel bij een handje amandelen, want je wilt natuurlijk niet dat je slanke lijn eronder lijdt. Niet zo gek op amandelen? Dan kun je ook andere noten nemen.

Niet overtuigd? Dan kun je ook DIT ingrediënt aan je eten toevoegen om je concentratie en geheugen een boost te geven.

Dit zou je vaker moeten doen als je het minder warm wil hebben >

Bron: HLN | Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook