doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

Onthuld: de beste after work-out snack

Het zal je verbazen!
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
Onthuld: de beste after work-out snack

Duik jij na een stevige work-out de keuken in om een omelet te maken? Healthy maar er schijnt een veel betere snack te zijn, namelijk bieten.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Als jij het effect van je work-out wil maximaliseren, zou je na het sporten een lekkere bietensalade voor jezelf moeten maken. Volgens onderzoekers van de University of Newcastle blijken bieten het herstel te verbeteren. Bieten in combinatie met HIIT-training zou dé sleutel tot succes zijn als het aankomt op het verbeteren van je sportniveau en -prestaties. “Het nitraat dat in rode bieten zit is voordelig voor de spieren die we gebruiken voor korte en snelle bewegingen, zoals bij HIIT-trainingen en competitieve teamsporten”, aldus Dr Tom Clifford.

Uit een ander onderzoek blijkt dat degenen die vijf dagen lang bieten aten aanzienlijk beter scoorden tijdens HIIT-trainingen. Waar wacht je nog op?

Dit zegt het tijdstip waarop je 's nachts wakker wordt over je gezondheid >

Bron: Marie Claire UK | Beeld: iStock

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');