Zo voorkom je gênante mailconversaties op werk

Ein-de-lijk.

Je hebt vast weleens meegemaakt dat je in een mailconversatie zat met tien collega’s en dat je eigenlijk slechts één collega wilde antwoorden – met de vraag hoe bont ze het heeft gemaakt tijdens haar date. Ai…

Omdat de functies ‘beantwoorden’ en ‘allen beantwoorden’ zo dicht bij elkaar staan, gaat het sneller mis dan je zou willen. Als het je één keer is overkomen, zou je zeggen dat het je (voorlopig) niet meer gebeurt, maar als je wat minder oplettend bent snappen we je angst. Volgens RTL Nieuws gebeurt een reply all-foutje nogal vaak, en ligt dat aan Outlook, het email-programma waar veel bedrijven mee werken. In Outlook lijken de ‘allen beantwoorden’ en ‘beantwoorden’ knoppen verraderlijk veel op elkaar én zitten ze ook nog eens onder elkaar.

Gelukkig zijn er wel middelen om de reply-all-fout – en daarmee dus vooral een hoop gêne – te voorkomen. Neem bijvoorbeeld de plugin Sperry Software, die je een melding geeft als je op de reply all-knop klikt. Daarnaast zou je kunnen checken of de functie uitgezet kan worden door de ICT-afdeling van je werk. Tot slot kun je bij de zakelijke variant van Gmail en de wegversie van Outlook een verzonden e-mail terugtrekken. Je moet je echter wel snel bedenken, want je hebt welgeteld dertig seconden om ‘m terug te halen.

Bij dit Japanse bedrijf helpen kantoorkatten je van stress af >

Bron: RTL Nieuws | Beeld: iStock

Laatste nieuws