Op zoek naar een nieuwe baan en gek op reizen? Zoek dan niet verder: want Canon heeft voor de campagne ‘Live For The Story’ een vacature uitstaan voor een storyteller die een jaar lang de wereld rond wil reizen. Mét een camera natuurlijk, om 365 inspirerende verhalen vast te leggen.
De nieuwe campagne van het fotografiemerk is een reactie op de veranderende cultuur, gezien er met alle selfies die geplaatst worden de kunst van het verhalen vertellen verloren lijkt te gaan. Blijf herinneringen vastleggen, pleit Canon, ongeacht de omstandigheden. Met hun nieuwe campagne hopen ze dat iedereen ter wereld aangestoken wordt en niet meer vergeet om belevenissen vast te leggen voor een compleet verhaal.
Kans maken op de baan? Je hoeft geen lastige sollicitatiebrieven op te stellen en je cv te updaten; vóór 29 juni een foto plaatsen op Instagram is al genoeg – met de hashtags #LiveForTheStory en #365dagenzomer. Enne, vergeet niet @CanonNederland te taggen. Als je de baan eenmaal te pakken hebt, zal je een jaar lang plekken als Lissabon, Melbourne en Brazilië van je travel bucketlist kunnen strepen. Op die bestemmingen leg je zo veel mogelijk van je avontuur vast om anderen te inspireren om ook hun eigen verhaal te maken.
Zoë Kravitz beoordeelt de ingezonden foto’s en ging je al voor door een inspirerend filmpje te maken. Die zie je hieronder. En daarna linearecta naar buiten om een goede foto te schieten?
Droombaan: betaald worden om de hele dag chocolade te proeven >
Bron: Esquire | Beeld: iStock