World Recycling Day: Hans Ubbink maakt een jurk van Nespresso-capsules

“Het symboliseert hoe Nespresso-capsules kunnen worden getransformeerd tot schitterende, nieuwe vormen met behoud van de kwaliteit van het aluminium.”

Lees ook

In het kader van World Recycling Day gingen Hans Ubbink en Nespresso een bijzonder stylish samenwerking met elkaar aan. Om aandacht te vragen voor het belang en gemak van het recyclen van koffiecapsules ontwierp de designer een unieke duurzame jurk van gebruikte capsules.

Nespresso vindt het belangrijk om Nederlandse koffiedrinkers bewuster te maken van het feit dat aluminium oneindig kan worden hergebruikt in bijvoorbeeld de auto- of fietsindustrie. En wat nog veel te weinig mensen weten, is dat het koffiemerk een eigen systeem heeft waarmee recycling supermakkelijk is.

Hans Ubbink en Nespresso zijn een goede match. De designer is al sinds het begin van zijn carrière bezig met duurzaamheid. “De jurk laat zien dat door hergebruik waardevolle grondstoffen worden behouden en nieuwe vormen en toepassingen kunnen ontstaan”, legt hij uit. “En dat die gekleurde capsules kunnen worden getransformeerd tot schitterende, onverwachte vormen.”

Naast de collab met Hans Ubbink maakt Nespresso consumenten bewust van de waarde van recycling door middels van de campagne #RecycleNespresso. Deel je je eigen creatie met de bijpassende hashtag via nespresso.com of op social media, dan maak je kans op een citytrip voor twee naar Milaan. De creaties worden beoordeeld door een speciale jury bestaand uit onder meer Hans Ubbink en het publiek. Naast de hoofdprijs zijn er 10 Nespresso-cadeaukaarten van 50 euro en 100 Victorinox-messen (met heft gemaakt van gebruikte Nespresso-capsules) te winnen. Meedoen kan tot en met 2 juli 2017.

Waarom je koffie met zout zou moeten drinken >

 Hoewel uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders meer zou willen recyclen, scheidt slechts 57 procent van de Nederlanders het huisafval. De belangrijkste reden om het niet te doen, is het gebrek aan recyclepunten in de buurt (33 procent), gevolgd door het excuus niet te weten hoe het precies moet (24 procent). De meeste mensen weten niet dat koffiecapsules ook gerecycled kunnen worden. Nespresso hoopt hier met deze campagne verandering in te brengen.

Bron/beeld: Nespresso

Laatste nieuws

Zie ook