4 x Proteïne-ontbijtjes voor als je genoeg hebt van eieren

Yum!
4 x Proteïne-ontbijtjes voor als je genoeg hebt van eieren

Eet jij je ook helemaal suf aan eieren en ben je er klaar mee? Dan zijn deze ontbijtjes je redding. Want er zijn nog véél meer lekkere voedingsmiddelen die vol zitten met proteïne. Daarbij is een balans en afwisseling tussen verschillende voedingswaren natuurlijk de rode draad in elk dieet. Hier komen ze: 

1/ Een tofu breakfast bowl 
Ben je bekend met de sushibowls, maar wil je niet wachten tot 's avonds? Dan kun je natuurlijk ook gewoon een ontbijt-bowl maken! Je mixt wat avocado met bonen, tomaten, komkommer, peterselie, tofu en je favoriete kruiden, en je bent klaar voor de rest van de dag! Ook ideaal om mee te nemen als je 's ochtends weinig tijd hebt. 

2/ Hüttenkäse-pannenkoekjes 
Mix wat hüttenkäse met eiwitten en havermout in de blender en je hebt heerlijk pannenkoekenbeslag. Maak ze af met verse aardbeien of een andere lekkere topping. Bekijk het recept hier

3/ Aardbeien-chia cheesecake
Ja, je hoort het goed: cheesecake! Met hüttenkäse, vanille, yoghurt, aardbeien en nog veel meer lekkers! Het recept vind je hier

4/ Bananen-chocoladesmoothie 
Deze is zó lekker en ook zó gezond! Bekijk het recept hier

Lees ook: Deze 3 etenswaren kan je beter laten staan als je last hebt van oneffenheden

Bron: Happy in Shape | Beeld: iStock

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5f0363ab323f2', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });