De nieuwe campagne van Diesel ziet er niet alleen prachtig uit, er zit bovendien een mooie gedachte achter. In samenwerking met kunstenaar en fotograaf David LaChapelle doorbreekt Diesel met de campagne Make Love Not Walls alle taboes; in de naam van eenheid en liefde wordt er een einde gemaakt aan alle mentale en fysieke muren die ons scheiden.
“Bij Diesel hebben we een stellig standpunt tegen haat en meer dan ooit willen we dat de wereld dit weet”, aldus artistiek directeur Nicola Formichetti. “Liefde en saamhorigheid zijn cruciaal voor het creëren van een maatschappij waar we allemaal in willen wonen en een toekomst die we allemaal verdienen.” De zogenaamde love tank van Diesel haalt alle muren neer die ons scheiden. “Sinds onze David LaChapelle-campagne uit 1995 – met twee kussende matrozen – is én zal Diesel altijd blijven pushen om grenzen te verleggen”, zegt Renzo Rosso, de oprichter van het merk. “We moeten de ballen hebben om barrières af te breken op een moment waarop angst de wereld verdeelt met nog meer muren.”
Bekijk de campagnebeelden hieronder.