Zo zet je jouw bedrijf op de kaart: tips van pr-experts

Hatsa! Een flinke dosis pr tips voor iedereen die zijn bedrijf in de spotlight wilt zetten. Twee pr-experts onthullen hun tips voor een succesvol bedr

Lees ook

Hatsa!

Je kunt natuurlijk naar een pr-bureau stappen om je bedrijf op de kaart te zetten, maar je kunt het ook zelf doen. Hier een flinke dosis pr-tips zodat jouw bedrijf binnen no time op de kaart staat en niet meer weg te denken is.

Claire Slootheer, pr-dame in hart en nieren en eigenaresse van Iconic Studios onthult haar tips:

Zorg dat jouw bedrijf uitblinkt
Het moet iets zijn waarover media willen schrijven. Dus het begint eigenlijk met een goed concept en een goed verhaal, zodat media getriggered worden en het interessant vinden om erover te schrijven.

Doe een koffie
Plan afspraken in met mensen die jou tips kunnen geven om jouw business te laten groeien. Denk aan vrienden die al heel lang een eigen bedrijf hebben, een marketing-expert, mensen uit het vakgebied, vrienden of kennissen die een blog runnen: zij kunnen jouw bedrijf in de spotlight zetten.

Lanceer met een knal!
Organiseer áltijd een borrel of feestje om van de daken te schreeuwen dat jouw bedrijf er is. Leuk om familie en vrienden uit te nodigen, maar inviteer vooral ook mensen die interessant zijn voor jouw bedrijf. Zorg ervoor dat de uitstraling van die borrel goed past bij jouw bedrijf en on trend is.

Ook Tedje Fliers, eigenaresse van pr-bedrijf Speak Easy Agency, geeft tips:

Zorg voor een flitsende website
Zorg voor een mooie, gebruiksvriendelijke website die je dagelijks bijhoudt. Het is je visitekaartje. Pas ook je SEO (Search Engine Optimalisation) aan, zodat je goed vindbaar bent via Google. Is SEO-taal Japans voor je? Schakel dan iemand in die er verstand van heeft.

Het gaat niet om wat je kent maar wie je kent
Influencers, journalisten, bloggers, topmensen: ze zijn key om het verhaal van jouw bedrijf naar buiten te brengen en de interesse van de consument te wekken. Ze kunnen een hoop betekenen voor je bedrijf, je zou kunnen zeggen dat zij eigenlijk de pr voor je doen. Goede word-to-mouth-reclame is net zo belangrijk als met je snuit in de krant staan en een grote following op social media creëren.

Stap uit die comfort zone
Bij een eigen bedrijf komt zoveel kijken, heus niet alleen skills uit het vakgebied waar je in werkt. Ga naar conferenties, beurzen, cursussen; probeer zo veel mogelijk informatie te verzamelen. Praat met mensen, stel vragen, je weet nooit wie je ontmoet en wat je van hen kunt leren.

Inspiratie en skills vergaren? Deze bedrijven organiseren leuke cursussen:

>> THE COMMVERSATION
Voor lezingen & cursussen in creatief schrijven, SEO en alles wat powervrouwen bezighoudt

>> HTNK
Workshops voor mensen die een bedrijf in de mode starten

>> The School of Life
Voor inspirerende cursussen die ingaan op trends zoals “de toekomst van werken”

Laatste nieuws

Zie ook