Rens Kroes onthult haar work-outgeheimen

Meer dan 6000 fitte dames rende de Nike We Run Amsterdam van 10 hele kilometers. Ook Rens Kroes rende mee. Ze onthult haar health-food-geheimen.

Lees ook

Heel handig als je een fit girl wilt worden

Afgelopen zaterdag renden meer dan 6000 fitte dames de Nike We Run Amsterdam van 10 hele kilometers. Van Vondelpark tot onder Het Rijksmuseum, met als finish het Olympisch Stadion. Ook Rens Kroes rende mee. Hier onthult ze haar health-food-geheimen.

Pre work-out

“Ik zorg ervoor dat ik voor de race (liefst minimaal een uur ervoor) wat koolhydraten, vetten en eiwitten eet. Zoals een quinoa-salade en een bietensapje. Lekker én het geeft energie.”

Tijdens de work-out

“Tijdens de run eet ik het liefst niks. Maar als ik tijdens trainingen een knorrende maag heb, eet ik zoiets als een crunchy bar voor extra power.”

Na de work-out

“Mijn after-work-out-food (’s avonds laat, 22.30 uur) bestond deze keer uit een plantaardige eiwitsmoothie met hennepzaden en rijsteiwit.”

Heel belangrijk

“De combinatie en variatie van voeding is heel belangrijk. Goede vetten, koolhydraten en eiwitten en veel groenten en fruit. Allemaal verschillende powerfoods, oftewel: voeding die een goed effect heeft op je lichaam en gezondheid. Het liefst bio-producten, zonder kleur- en gifstoffen.”

Food voor je spieren

“Om mijn spieren na een work-out te laten herstellen, eet ik altijd iets met (plantaardige) eiwitten en wat koolhydraten . Lekker eitje, visje, shake: kan van alles zijn!”

Laatste tip: geniet!

“Het allerbelangrijkste: probeer te genieten van sporten. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar zet even door. Als je gaat hardlopen en je ziet en voelt na een tijdje verbetering, ga je het ook leuker vinden.”

Laatste nieuws

Zie ook