Modebloggers starten campagne tegen perfectie

De modebloggers van het platform creatorsofdesire.com nemen actie: imperfectie is cool en moet geshowd worden. Doe mee via de hashtag #BloggerBloopers

Lees ook

Modebloggers bereiken vele jonge vrouwen met dure designertassen en een perfect gestylde look. Een contradictie, want was de kracht van de modeblogger niet de identificeerbaarheid? De ‘dat kan ik ook zijn (én betalen)’?

De bloggers van het platform creatorsofdesire.com vinden het tijd om hun lezeressen een realistischer beeld te geven. Ze delen hun bloopers op hun blogs met één duidelijke boodschap: imperfectie is cool!

De lat ligt hoog

Initiatiefneemster en founder van het netwerk Anouk Bos vertelt: “Wij zien dat de lat binnen de blogwereld steeds hoger wordt gelegd. De markt heeft een enorme sprong gemaakt. Dat is aan de ene kant prachtig om te zien, aan de andere kant klopt het beeld niet meer. Vroeger bezocht je ter inspiratie modeblogs omdat deze veel dichter bij je stonden dan een high end magazine. Maar nu populaire modebloggers steeds meer high end gaan, leren we de jonge doelgroep onbewust dat het heel normaal is om een Chanel-tas te hebben en elke dag tip top gekleed over straat te lopen. Die tendens stoort ons.” De lezeressen moeten volgens Bos zien dat ook zij verre van perfect zijn.

De bloggers van het platform deelden hun eigen bloopers en roepen anderen op hetzelfde te doen via de hashtag #BloggerBloopers.

Bekijk alle #BloggerBloopers via creatorsofdesire.com.

Anouk blogt ook elke week voor Marie Claire. Lees haar modeblogs hier.

Laatste nieuws

Zie ook