Ruim 100 plannen hebben we binnengekregen na oproep van de Marie Claire Starters Award. Allemaal enthousiaste, beginnende onderneemsters, die graag hun idee aan de wereld willen laten zien. Een selectie van 10 kandidaten heeft op 15 en 16 juni een intensieve business bootcamp gevolgd bij Eva Hukshorn van EFactor. En nu, na lang zwoegen, heeft de jury bestaande uit Jorien Wijker van Summum Woman, Judith van Kaathoven van Clarks, Sanoma Medias Dolly van den Akker en Herman Kienhuis en Marie Claires hoofdredacteur Claudia Straatmans een top 3 voor de Starters Award gekozen! Vorige week hebben zij al een intake gesprek gehad bij Crowd About Now in Utrecht, om hun crowdfunding campagne van start te laten gaan. Daarnaast hebben zij een fotoshoot gehad in de mooiste kleding van Summum en schoenen van Clarks, waarvan een reportage zal komen in Marie Claire 9. We present to you.. de 3 finalisten van de Marie Claire Starters Award 2014!
Anne-Floor Sinnige van MOMENTS; LUXURY SCENTED SOY CANDLES FROM AMSTERDAM
Mijn wens is om mensen dichter bij elkaar te brengen door de belangrijke momenten in het leven met elkaar te delen. Die niet zomaar voorbij te laten gaan. MOMENTS is de eerste geurkaarsenlijn van hoge kwaliteit eco-soywax gekoppeld aan momenten. Elke kaars staat symbool voor een specifiek moment om zelf bij stil te staan of met elkaar te delen. Zoals momenten van liefde en vriendschap, maar ook juist van verdriet en steun. MOMENTS verbindt de warmte van kaarsen aan een moment door bij elke kaars een gedicht te geven dat het moment beschrijft. De kaarsen worden deels gemaakt door mensen die de donkerste kant van het leven hebben gezien in het atelier van Colors, een sociale werkplaats van Stichting De Regenboog.
Maar er is meer. Door het strakke eenvoudige design gecombineerd met geuren en kleuren uit de natuur, zijn de kaarsen een aanwinst voor elk interieur. Mijn droom is het winnen van de marieclaire startersaward, want zo kan ik de eerste collectie op de markt brengen. Wil jij binnenkort zon fijne kaars thuis branden? Pak dit moment! En stem op MOMENTS. Liefs, Anne-Floor Ps. Ben je benieuwd geworden? Bekijk dan hier mijn filmpje voor de crowdfunding campagne.
Anna Winkelmolen van Anna van Mills:Classically fashionable shoes, designed by you!
Ik ben Anna, 31 jaar en woon in Amsterdam. Net als zo ongeveer ieder andere vrouw heb ik altijd een fascinatie voor schoenen gehad. Echter, ik liep altijd tegen het probleem aan dat ik niet het perfecte paar schoenen kon vinden er was altijd wel iets wat ik wilde veranderen: hoogte van de hak, kleur van het leer etc. En als ik ze dan vond, kocht ik meteen 3 paar in verschillende kleuren. Dit moest toch anders kunnen?! Vanuit die schoenenshopfrustratie is 2 jaar geleden het idee voor Anna van Mills geboren: een label voor online customizable vrouwenschoenen. Anna van Mills staat voor klassiek stijlvolle, vrouwelijke schoenen met een stoere touch.
De collectie bestaat uit 4 basismodellen, een reeks losse basis elementen en duurzame leersoorten waardoor je online je eigen schoen kunt samenstellen: handgemaakt en van hoge kwaliteit, maar met respect voor de omgeving. Alle collectie opties worden in 3D op de website weergegeven zodat jij onmiddellijk oog in oog komt te staan met jouw perfecte schoen. Ik zie de nominatie voor de Marie Claire Starters Award als een kick off van mijn onderneming. Dit geeft mij de kans om jou alvast enthousiast te maken voor mijn product alvorens ik daadwerkelijk ga starten. Vergeet me dus vooral niet te steunen in mijn crowdfunding campagne! Shoes speak louder than words. Liefs Anna
Marieke Havermans van Onora: Een bewust vaarwel
Mijn naam is Marieke Havermans, ik ben 39 jaar en woon in Den Bosch. Na het afronden van mijn HTS-studie verpakkingsontwikkeling, heb ik als verpakkingsontwikkelaar gewerkt bij onder meer Mars en Heinz. Bij die laatste werkte ik aan de ontwikkeling van een nieuw soort biologisch afbreekbare ketchupfles. Hoewel ik een leuke uitdagende baan had, besloot ik het roer om te gooien. Dat had te maken met het overlijden van mijn schoonmoeder. Ze was pas 58 jaar en een warme hartelijke vrouw die midden in het leven stond. Voor haar begrafenis kozen we zoals dat volgens mij meestal gebeurt, een kist uit een catalogus van de uitvaartondernemer. Eigenlijk vond ik geen van die kisten passen bij hoe mijn schoonmoeder was. De kisten waren somber en standaard. Bovendien realiseerde ik me toen dat er heel veel milieuvervuilende materialen worden gebruikt.
Uit onvrede ontstond het idee om een alternatief te ontwikkelen. Ik ontwikkelde een totaal nieuw type grafkist. Een kist met zachte vormen, verkrijgbaar in verschillende aardse kleuren, milieuvriendelijk en betaalbaar. Met deze nieuwe kisten van Onora kunnen mensen straks op betaalbare manier waardig en ecologisch afscheid nemen. Ik zie de Marie Claire Starters Award als een mogelijkheid om de juiste doelgroep te bereiken: de stijlvolle bewuste vrouw die over het leven nadenkt en niet alles zomaar voor lief neemt. Mocht je deze innovatie willen steunen, geef jouw bijdrage aan mijn crowdfunding campagne! Onora, een bewust vaarwel. - Bedankt voor jouw steun, Marieke.
Stem hier op jouw favoriet
Steun daarnaast jouw favoriet in haar crowdfundingcampagne. Crowdfunding Anne-Floor (Moments) Crowdfunding Anna Winkelmolen (Anna van Mills) Crowdfunding Marieke Havermans (Onora)
De Marie Claire Starters Award wordt mede mogelijk gemaakt door Summum Woman en Clarks.