Ondernemers in spe opgelet! Heb jij een uniek idee waarmee jij het ver denkt te kunnen schoppen? Werk dan aan je eigen businessplan en doe mee aan de Marie Claire Starters Award. Hét antwoord op een succesvolle startup. En zie hier: de checklist voor jouw slimme businessplan zodat jij vandaag nog aan de slag kunt gaan.
Checklist businessplan
Je businessplan:
- heeft een management summary van 1 A4tje. Voor tips klik hier.
- bevat een aanleiding. Waarom wil jij dit product of deze dienst gaan ontwikkelen (vanuit een eigen behoefte/een behoefte in je omgeving)?
- bevat een sterk financieel plan. Voor tips klik hier.
- bevat helder geformuleerde doelen (met doelstellingen binnen 2 en binnen 5 jaar). Voor tips klik hier.
- omschrijft duidelijk wie jouw toekomstige consument is.
- bevat een marktanalyse en laat zien wie je concurrenten zijn en welk marktaandeel jij denkt te behalen binnen 2 en binnen 5 jaar. Hoe denk je dit te kunnen klaarspelen?
- legt uit waarom dit plan uniek is en sluit aan bij de doelgroep die je wilt bereiken.
- hoeft NIET direct aan te sluiten bij de Marie Claire doelgroep, maar het is belangrijk dat helder is op welke doelgroep het plan inspeelt.
Meer tips? Check hier de minimasterclasses van onze juryleden of de presentatie van Investment Director Herman Kienhuis.
Checklist belangrijke data
- 9 juli: deadline business plan. In te leveren via: marketing@marieclaire.nl.
- 12 juli: houd je mailbox in de gaten. De jury maakt de top 10 bekend.
- 15-16 juli: bootcamp (optimaliseren businessplan) met Eva Hukshorn bij Sanoma in Hoofddorp. Tijden: 2 x een ochtend.
- 2 augustus: laat je telefoon geen seconde alleen, want de jury maakt de top 3 bekend.
- week van 5 augustus: de top 3 moet beschikbaar zijn voor fotografie.