Personal Branding is hét codewoord voor jonge ondernemers. Hoofdredacteur May-Britt Mobach opent Marie Claires masterclass Personal Branding. Zie hier, haar tips!
De Marie Claire's Masterclass Personal Branding wordt bevolkt door een stel kwieke knappe ladies die een eigen bedrijf willen beginnen en die willen leren hoe ze van zichzelf een merk kunnen maken. (Je bent immers je eigen visitekaartje). Maar ook toonaangevende bloggers en andere fashionistas. Hoofdredacteur May-Britt bijt het spits af.
Marie Claires May-Britt Mobach over je signature style 'Laat je uiterlijk voor je werken. The way you look determines how people look at you.' Maar moeten we dan allemaal aan de botox? 'Nee hoor', sust May-Britt, 'maar een signature laat zien wie je bent. Die vrouw met dat woeste rode haar, dat meisje op die gympen, of de vrouw die altijd met vulpen schrijft.' Ze toont beelden van Anna Wintour (boblijn), Grace Coddington (woest rood haar), Jort Kelder (bretels), modejournalist Suzy Menkes (knotje op hoofd).
Zelf kun je May-Britt uittekenen in klassieke kleding, op zeer hoge hakken (vandaag droeg ze haar nieuwe Chanel-pumps) en met een Montblanc-vulpen waarmee ze, zodra het nieuwe nummer uit is, iedereen die eraan meewerkte een handgeschreven briefje schrijft.
'Vraag aan anderen waaraan ze jou herinneren', tipt ze. 'Focus daarop en vergroot dit uit.' Dat kan naast het uiterlijk ook een karaktertrek zijn die je fysiek vertaalt, zoals die handgeschreven briefjes als teken dat je persoonlijke aandacht voor je team het allerbelangrijkste vindt. Of een signature sentence, zoals Jeroen Pauw in P&W: 'Blijf wakker.'
May-Britts ultieme personal branding tip: 'Vraag aan anderen waar ze je aan herinneren. Focus daarop en vergroot dit uit. In je uiterlijk én in je daden.'
Goed nieuws! Morgen vind je de personal branding tips van Estée Lauders Dominique Nellens & Gigi Bowmer op Marieclaire.nl.