Starters Award 2013: Meet the jury!

Doe je mee aan de Starters Award 2013? Jouw businessplan wordt dan beoordeeld door een vijfkoppige professionele jury. Ladies & gentlemen: de jury van

Lees ook

Doe je mee aan de Starters Award 2013? Jouw businessplan wordt dan beoordeeld door een vijfkoppige professionele jury. Ladies and gentlemen: de jury van 2013.

jorienwijker1. Jorien Wijker, creatief directeur van Summum Woman

Jorien begon haar carrière direct na haar opleiding bij ontwerper Louk Grauwen. Hier leerde zij de fijne kneepjes van het modevak. Na uiteindelijk jaren bij Louk Grauwen gewerkt te hebben,  is zij naar Claudia Sträter gegaan. Hier is Jorien begonnen als visual merchandiser, waaropvolgend zij op de inkoopafdeling is gaan werken. De vele ideeën die toen ontstonden zijn na de periode bij Claudia Sträter werkelijkheid geworden bij haar eerste eigen label Compromis. Toen ook haar man Jos bij Compromis kwam werken ontstond een magisch koppel en zijn zij samen , inmiddels 15 jaar geleden, Summum Woman gestart. Vijftien jaar later staan zij nog steeds beiden aan het roer van de organisatie en is Summum Woman uitgegroeid tot een internationaal modelabel.

anoukbos12. Anouk Bos, founder en eigenaar van modeblog netwerk creatorsofdesire.com

Van jongs af aan wist Anouk Bos (29) dat ze later in de mode wilde werken. Na haar HEAO studie Communicatie in Groningen, belandt Anouk op 22 jarige leeftijd bij een bekende tassenonderneming. Daar wordt ze al snel marketingmanager van vijf tassenmerken. Tijdens haar drukke baan, rondt Anouk in haar vrije tijd de postdoctorale studie Merkmanagement af. Vijf jaar later en een groot netwerk rijker richt Anouk, dan 27, creatorsofdesire.com op. Een online bloggers collectief, waarop ze 10 invloedrijke mode blogs exclusief uitgeeft. Onder het motto samen sterk groeit de website – met maandelijks over de 200.000 bezoekers – uit tot een van de grootste modewebsites van Nederland. Onlangs lanceerde Anouk een tweede bedrijf genaamd Instacopy.me, waar Instagram fanaten hun mooiste Instagram foto’s op wall art kunnen laten vereeuwigen.

hermankienhuis13. Herman Kienhuis, Investment Director Sanoma Ventures

Vanaf april 2012 leidt Herman de Nederlandse tak van SanomaVentures, een nieuw internationaal initiatief van Sanoma om te investeren in startende bedrijven in digitale informatie, entertainment en educatie. Herman werkte daarvoor als manager business development een aantal jaar aan het uitbouwen van de digitale portfolio van Sanoma in Nederland; hij is o.a. verantwoordelijk geweest voor de lancering van NUwerk.nl, ZIE.nl, GoeieVraag.nl en NUlive.nl en leidde ook het ontwikkelprogramma voor smartphone- en tablet-applicaties. Hiervoor was hij bij Sanoma verantwoordelijk voor strategie en M&A en heeft hij 6 jaar gewerkt als consultant bij McKinsey. Herman is scheikundig ingenieur en heeft een MBA opleiding gevolgd op INSEAD. Herman is getrouwd, heeft drie kinderen en combineert een sterke interesse in innovatie, digitale media en duurzame ontwikkeling met een liefde voor muziek maken, vintage design en slowfood.

judithvankaathoven4. Judith van Kaathoven. Marketingmanager van Clarks

Na een internationale topsportcarrière heeft Judith van Kaathoven zich weten te ontwikkelen als Internationaal marketeer met als expertise Multi-channel strategie & business development. Sinds 2001 is zij werkzaam in de modebranche. In 2010 maakte ze de overstap naar Clarks, ‘s werelds grootste fabrikant op het gebied van casual ‘brown shoes’.  Binnen Clarks is Judith verantwoordelijk voor de marketing in West-Europa. Hieronder vallen de Benelux, Scandinavië, Baltische staten en Frankrijk.

 

dolly15. Dolly Van den Akker, Uitgever Glossy’s Sanoma

Dolly Van den Akker is meer dan 15 jaar werkzaam in marketing en communicatie. Dolly van den Akker was eerder Communications Manager bij McDonald’s, waarbij zij verantwoordelijk was voor alle communicatiedisciplines en de integratie daarvan, zowel op strategisch als operationeel niveau. Daarvoor weer was zij Group Manager bij Hill & Knowlton Nederland. Na 3,5 jaar stapt Van den Akker in 2013 over van Director Corporate & Sales Communications van Sanoma naar de functie Uitgever Glossy’s om van daaruit het fashion & beauty domein van Sanoma verder uit te bouwen.

Laatste nieuws

Zie ook