11.00 Rock je werkdag

Een nieuwe stap in je carrière. Het bruisende ondernemersleven begint met een goed idee. Een gat in de markt, waar nog niemand op is gekomen.

Lees ook

Het bruisende ondernemersleven begint met een goed idee. Een gat in de markt, waar nog niemand op is gekomen. En dan stuur je het naar Marie Claire en maak je kans om in september 2013 de Starters Award te winnen! Pak je moment en zet die borrelende ideeën vandaag nog op papier. Geen idee waar je moet beginnen? Hier zijn een paar tips van de pro’s.

Martin Hegeman, Divisie Directeur Mercedes-Benz- Vertrouwen in je eigen kunnen en geloven in je plan – zonder daarbij de realiteit uit het oog te verliezen – zijn doorslaggevend. Dit bereik je met passie in wat je doet en wat je uitstraalt.

Voor jezelf beginnen? Volg hier een mini-masterclass van ondernemer Eva Hukshorn!

Agnès Cromback, President Tiffany & Co. Frankrijk & Benelux- Er zijn een paar voorwaarden voor een succesvol bedrijf. Je product/dienst moet:

  • uniek zijn
  • goed bereikbaar zijn
  • het meest exclusief zijn
  • goedkoper zijn dan de concurrent
  • inspireren en uitdagen

Jorien Wijker, Creatief Directeur Summum Woman- Er zijn verschillende statements die duidelijk en overzichtelijk maken wat de inhoud van het businessplan moet zijn. Denk aan: wat wil je gaan maken of aanbieden, voor wie, hoe? Waar ga je het uitvoeren/produceren en hoe ga je het financieren? Als je deze vragen in grote lijnen kunt beantwoorden en onderbouwen, kun je een businessplan gaan schrijven.

Eva Hukshorn, Partner bij EFactor- Ga niet voor het Kinder Überraschung-effect. Veel beginnende ondernemers met een uniek concept zijn bang dat anderen hun idee kopiëren. Gevolg: ze toetsen het nooit bij hun accountant of bij de potentiële klant. In de praktijk blijkt vaak dat ze dan de markt opgaan met een plan dat niet aansluit bij de wensen van de gebruikers. Verspilling van tijd en geld.

Bron: Marie Claire print

Laatste nieuws

Zie ook