Marie Claire Prix de la Mode x Volvo

Op 19 november vindt voor de zesde keer Prix de la Mode plaats. Wat maakt Volvo geschikt voor de smart & amazing woman? De smart & amazing woman heef

Lees ook

Op 19 november vindt voor de zesde keer Prix de la Mode plaats. Dit jaar is Volvo aanwezig als één van onze twee mooie partners. Lees snel wat dit automerk verbindt met Prix de la Mode en wat we maandag mogen verwachten. Tipje van de sluier: er is valet parking aanwezig! 

Wat maakt Volvo geschikt voor de smart & amazing woman?
De smart & amazing woman heeft een auto nodig die naast veilig, ook een verleng stuk is van haarzelf. Een Volvo geeft een gevoel van luxe en veiligheid dat gepaard gaat met functionaliteit. Die combinatie zie je terug in de verschillende features die je naar je eigen hand kunt zetten. Je kunt in de nieuwe V40 bijvoorbeeld kiezen uit 7 kleuren interieurverlichting, 15 exterieur kleuren en één van de 3 stijlen op het digitale instrumentenpaneel instellen. Zo is elke Volvo net zo uniek als elke smart & amazing woman. Designed Around You.

Waarom is fashion zo belangrijk voor Volvo?
Net als bij mode-ontwerp is bij Volvo de mens het uitgangspunt bij alle ontwerpen. Volvo heeft namelijk een bijzonder concept; Designed Around You. Dit wil zeggen dat je als rijder de auto naar je eigen hand kun zetten. Wij geloven dat de keuze van een auto net zo persoonlijk is als ontwikkelen van je eigen stijl. Dit betreft natuurlijk het interieur van de auto, maar het exterieur moet minstens zo aantrekkelijk en begeerlijk zijn.
Naast het persoonlijke aspect in het ontwerp van onze auto`s is er nog een zekere traditie in de ontwerpen. Scandinavisch design is veelal gebaseerd op natuurschoon en cultuur en een Zweed ervaart dit als luxe. Zo is het design van de nieuwe Volvo V40 geïnspireerd op de grillige sneeuwduinen van Noorwegen. Dit zie je terug in het uitdagende lijnenspel op de auto. Retro aspect is dat er ook nog met een schuin oog is gekeken naar de oltimer P1800. En dan hebben we het nog niet eens gehad over trends. Ook in autoland zijn er trends in bijvoorbeeld kleuren en materialen. Volvo wordt op dit gebied voornamelijk geïnspireerd door de natuur en dat zie je terug met een zekere ingetogen luxe.

Waarom is Volvo dit jaar partner van de Marie Claire Prix de la Mode?  
Design is één van de merkwaarden van Volvo. Als Zweeds automerk hebben wij iets heel unieks in handen, namelijk het bijzondere en veelgeprezen Scandinavische design. De Prix de la Mode is voor ons een mooi platform om onze visie op design aan de fashionscene te laten zien. Daarnaast zijn wij op de avond zelf  aanwezig door valet parking en courtesy service voor VIP`s te verzorgen. Het doel is altijd geweest het evenement naar een hoger niveau te tillen en dat is zeker gelukt!

Laatste nieuws

Zie ook