Hotspot: flagshipstore Levi’s op Champs-Elysées

De Champs-Elysées heeft er een nieuwe Amerikaanse bewoner bij:

Lees ook

De Champs-Elysées heeft er een nieuwe Amerikaanse bewoner bij: Levi’s. De flagshipstore werd op donderdag 10 mei geopend en Marie Claire was erbij!

De internationale pers had zich verzameld en groepje voor groepje werden we meegetroond door de 650 vierkante meter tellende flagshipstore. Drie verdiepingen, hoge plafonds als in een Frans modeatelier, gerecycled hout en Led-verlichting

Fashion meets culture hier: de etalages zijn tijdelijk ingericht met geluidsboxen van James Murphy (de Amerikaanse dj-producer, bekend van LCD Soundsystem) en skateboards ontworpen door Pedro Winter (de Franse hipster electrohouse dj). Beide heren stellen ook items in de winkel tentoon uit hun eigen collectie. Aandoenlijk is de cassettebandjesverzameling van James Murphy waartussen de Red Hot Chilli Peppers prijken toen ze nog ruig waren. Het geeft een mooi sfeerbeeld van een muzikale scene, al hadden er wat ons betreft nog wel wat persoonlijke kiekjes van Murphy en Winter bij gemogen. Dat zou passen in de beeldcultuur die online, maar ook offline steeds grotere vormen aanneemt.

Wat Levi’s snapt, is dat je publiek op les Champs niet zomaar verleidt om binnen te lopen. Parijs alleen al telt 22 Levi’s stores, dus moet je wat extra’s bieden. Er is een medewerker aangesteld (Monsieur Bonjour, zoals hij door ons al gauw werd genoemd) die als enige taak heeft om iedereen persoonlijk bij de deur te begroeten. Elke dag.

Ook ‘persoonlijk’ is dat er op de bovenste etage permanent een kleermaker huist om je jeans te vermaken. Gratis, als je ze net hebt gekocht, en anders voor een zachte 10 euro. Ook kun je tussen het shoppen door een kaart customizen (en laten versturen) met inktstempels waarop teksten staan als ‘make me smile’ en ‘dance with me’. Dat dit echt heel leuk is, realiseerden we ons toen we in een mum van tijd vijf kaarten hadden bekunst. Stempelen is de nieuwe spielerei!

Nog even over de items in de winkel. Het spannendst vonden we de reeks echte vintage jeansbroeken, uit eind 1800 en begin 20ste eeuw, die door Levi’s zijn geherintroduceerd en in kleine hoeveelheid Amerika worden gemaakt. Wellicht iets te stug en te mannelijk voor vrouwen, maar je zou er een boyfriendlook mee kunnen creëren.

De komende twee maanden viert de winkel de relatie tussen Frankrijk en Amerika met events en interactieve workshops door Franse en Amerikaanse dj’s en kunstenaar-muzikanten als Mr Andre, Shepard Fairey, Pedro Winter en James Murphy. Iets meer gericht op de mannelijke trendy garde, maar goed, terwijl hij muziek mixt heb jij tijd om – zonder commentaar van hem dat het zo lang duurt – te shoppen. Best een goede deal.

Laatste nieuws

Zie ook