Het grote bikinidieet

Lees ook

Het moment komt steeds dichterbij. Elke dag zijn we weer een stukje dichterbij de door sommigen zo gevreeschde bikinitijd. Is je lijf nog niet helemaal bikiniklaar, of is ‘niet helemaal klaar’ zelfs een zwaar understatement? Janneke Koeman – diëtiste en oprichtster van het Hipprodieet –  geeft tien tips om dit te bereiken. Sommige zijn wat voor de hand liggend (beweeg meer, eet gezond), maar het is nooit verkeerd om ze toch even na te gaan.  

1. Make your own salad!
De winterkost maakt plaats voor een frisse salade. Maak hier gebruik van en varieer lekker met verse groenten, vlees, vis en eieren. Je kunt ook heel eenvoudig een soepje maken met bouillon en veel groenten.

2. Beweeg wat je bedenkt 
Geniet van het mooie lenteweer. Dit kan heel eenvoudig door te wandelen en fietsen. Bedenk per dag wat je aan beweging wilt gaan doen. Dit is niet alleen goed voor je figuur, maar zorgt er ook voor dat je lekkerder in je vel zit.  Je zult zien, het is een uitdaging, want je kunt meer dan je denkt.

3. Wees gezellig zonder alcohol
Laat vanaf nu alcohol staan. Een wijntje of een cocktail levert veel calorieën. Laat de gedachte dat het gezellig is eens los om te ervaren dat dit een gedachtekronkel is.

4. Voor als het niet in je eentje lukt: het Hipprodieet 
Heb je al bedacht hoeveel kilo`s je kwijt wilt voor de zomer? Red je het niet met de algemene tips, dan heb je wellicht baat bij het volgen van een dieet. Het Hipprodieet is een eiwitdieet. Hiermee kan je in een maand tijd 5-10 kg afvallen op een verantwoorde wijze. Meld je aan bij één van vele diëtisten die het Hipprodieet aanbieden.

5. Beweeg je door de crisis 
Nu de economie in een crisis zit, kan je afvallen door creatiever met je geld om te gaan. Denk eens aan de autowassen met de hand in plaats van door de wasstraat te gaan. Of in plaats van bellen met een vriendin langs te fietsen om persoonlijk te vragen hoe het gaat.

6. Bedenk een fijne verrassing voor jezelf  
Gedragsverandering heeft het meeste effect wanneer positief gedrag beloond wordt. Bedenk een goede beloning voor jezelf en houd dit voor ogen op lastige momenten. Misschien een nieuwe bikini? Plak je beloning met vrolijke briefjes op je koelkast, omdat je te blijven herinneren.

7. Geef nooit op!
De aanhouder wint! Gooi het bijltje er niet bij neer wanneer het even niet lukt, maar schakel gelijk weer om en pak de draad weer op.

8. Doe het samen
Vraag of een vriendin met je mee wilt doen, want als je het doel met een ander deelt, motiveert dit om het te behalen! 

9. Write it down
Schrijf voor jezelf de voor- en nadelen op om niet te veranderen en zo de zomer in te gaan. Als je hier mee klaar bent, schrijf dan de voor- en nadelen op om wel te veranderen. Wat valt je op? Wat ga je doen?

10. In gesprek  
Weet je van jezelf dat je al meerdere pogingen hebt gedaan zonder resultaat, ga dan eens in gesprek met een diëtist. Zij kan samen kijken waar de knelpunten zitten en je helpen dit keer wel je doel te behalen.

Laatste nieuws

Zie ook